- Rugalmas, egyénre szabott tanulás, e-learning alapú távoktatás,
- Félévente 4 konzultációs nap (szombatok), 3 helyszínen,
- Képzés zárása portfólióval, melynek elemei a pedagógus portfólióba illeszthetők,
- Részletfizetés kérhető.
Nyilvántartásba vételi szám:
Indítási engedély száma:
Szakirányú továbbképzésben megszerezhető szakképzettség neve: köznevelési mestervezető szakirányú továbbképzési szak
A képzési idő:
A szakirányú továbbképzési szak célja:
- a már vezetői gyakorlattal rendelkező pedagógusok számára - olyan képzési lehetőség biztosítása, melynek során a folyamatosan átalakuló rendszerben való eligazodást és a sikeres vezetői teljesítményt megerősítő, támogató ismeretekkel, tudással és új kompetenciákkal felvértezett intézményvezetők állnak a köznevelés rendszerének szolgálatába,
- a köznevelési intézmények vezetői számára szélesíteni azt a továbbképzési kínálatot, melyet a pedagógusok kötelező továbbképzésének keretében elérhetnek
A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben:
- Elsajátítandó tudáselemek, megszerezhető ismeretek:
- a köznevelési, a szakképzési és felnőttképzési rendszer irányítási és szabályozási ismereteinek rendszerezése, különös tekintettel a köznevelési rendszer fejlődési folyamataira;
- a gyakorlatban is hasznosítható ismeretek megszerzése a köznevelési intézmény működését meghatározó jogi és belső szabályozás rendszeréről, a köznevelés területén felmerülő jogértelmezési és jogalkalmazói feladatokban való eligazodás technikájának elsajátítása;
- a köznevelés és a gyermekvédelem intézményrendszereinek az együttműködését szolgáló kötelezőség és lehetőségek megismerése;
- a vezetői visszajelzések adása módjainak, módszereinek ismerete;
- a pedagógusminősítésben alkalmazható teljesítményértékelő módszerek ismerete;
- a vezetői feladatdelegálás módjainak, módszereinek ismerete;
- a moderátori és a facilitálási technikák ismerete;
- a vezetői etikett és protokoll általános szabályainak megismerése;
- a munkatársi kiégés megelőzése módjainak ismerete;
- a szabályzatírás technikájának ismerete;
- az értekezletszervezés és -vezetés folyamatának, módszertanának, stratégiáinak és sikertényezőinek megismerése;
- a vezetői objektivitás, beszámoltatás, számonkérés, a teljesítményértékelő módszerek megismerése;
- a medializált terek, ezek elérhetőségének (külső, belső) ismerete, a multitasking hatása a fiatal generációkra, az on-line véleménymegosztás fórumainak ismerete, az erre adott interakciók, az intézménynek a médiában való megjelenésének kezelése;
- adatvédelem biztosításának ismerete az információk áramlásában;
- az állami köznevelési feladatellátás keretében működő pedagógiai-szakmai szolgáltatások működésének megismerése, megtapasztalása, tekintettel a köznevelési intézmények működtetésének támogatására irányuló tevékenységükre, illetve a köznevelési intézményekkel történő együttműködésük szempontjaira;
- az Oktatási Hivatal működésének megismerése, és a szervezet működésébe való közvetlen betekintés.
- A képzés során elsajátított tudáselemek által megszerezhető, fejlesztendő adottságok, vezetői készségek, kompetenciák:
- a vezetői identitás megerősítése, az önismeret fejlesztése, a személyiség vezetésben való szerepének megtapasztalása;
- gyakorlati tapasztalás útján olyan kapcsolatkezelési és konfliktuskezelési stratégiák elsajátítása, amelyet a résztvevők a jövőben tudatos vezetői és motivációs eszközként tudnak alkalmazni;
- a coach szemlélet kialakítása, amely a támogató szervezeti légkör kialakításának elvein és módszerein alapul;
- a kapcsolatkezelési és konfliktuskezelési stratégiák tudatos alkalmazása;
- az együttműködés elősegítésében és a versengő helyzetek kezelésében eszközként funkcionáló stratégiák elsajátításának támogatása;
- a képzés sajátos szervezési formájának (bentlakásos tréning) kihasználásával résztvevői megtapasztalják a csapatban való munka sajátosságait. Így a saját élmény során tapasztaltak birtokában tudatosulnak a hatékony team munka jellemzői, ismereteket szereznek a csapatépítés folyamatáról.
Részletes képzési és kimeneteli követelmények
Mikor vannak a konzultációk?
- személyes konzultációk: félévente 4 alkalommal (szombatokon)
- on-line konzultációk: hétköznap esténként
A képzés formája:
e-learning alapú, Blended típusú távoktatásban zajlik, online és személyes konzultációs alkalmakkal, valamint online tananyag támogatással. A képzés portfólió típusú szakdolgozattal zárul, melynek tartalmi követelményei átfedésben vannak a pedagógus életpálya portfólió elemeivel, így mind a szakszolgálatoknál dolgozó, mind pedig az egyéb oktatási intézményekben dolgozó kollégák hasznosítani tudják az elkészített portfóliós dokumentumokat.
E-learning alapú (Blended) képzés előnyei:
- Rugalmas képzési forma, ami azt jelenti, hogy bárhonnan, itthon vagy külföldön folyamatosan hozzáférhet a teljes tanulmányi rendszerhez, a tantárgyi tartalmakhoz.
- Személyes konzultációs alkalmak a konzultációs központban.
- A tanulás ideje és az intenzitása testre szabható, akár éjszaka, napközben, hétvégén vagy hétköznap is tanulhat.
- Komplex, magas színvonalú oktatási program, amely magába foglalja a tantárgyi tartalmakat, beküldendő feladatokat, a vizsgafeladatsorokat és a folyamatos tanári segítséget.
- A képzés elején felkészítjük Önt az önálló tanulásra és a képzéshez szükséges számítógépes eszközök használatára.
- Személyre szabott, hatékony tanári segítséget nyújtunk: szakmailag és módszertanilag magasan képzett tutor-tanárok, gyakorló oktatási szakemberek (KLIK tankerület igazgató, iskolaigazgató, szakszolgálat igazgató) a félév során közvetlen kapcsolatban állnak a hallgatóikkal és segítik tanulásukat.
- Portfóliós értékelési rendszer segítségével tanáraink a teljes képzési folyamatot értékelik
Részvétel feltétele:
Pedagógus képzési területen legalább alapképzésben szerzett oklevél,
- az alábbi képzések valamelyikén szerzett pedagógus-szakvizsga
- közoktatási vezető és pedagógus-szakvizsga szakirányú továbbképzési szak
- holland-magyar intézményvezető és középvezető képzés, pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak
- valamint a köznevelés területén, illetve a köznevelés irányítási rendszerében legalább egy vezetői ciklusban eltöltött „vezetői” megbízás során szerzett gyakorlat.
Egyéb információk:
A képzésre azok jelentkezését is várjuk, akik a "Részvétel feltétele" c. részben megjelölt feltételeknek megfelelnek, az ott felsorolt szakok egyikén sikeres záróvizsgát tettek, oklevelük kiállítása folyamatban van, s azt igazolni tudják. Valamint 17.000- Ft regisztrációs díj befizetése, amely az első féléves költségtérítési díjban jóváírásra kerül.
A képzés helyszíne:
Székesfehérvár, Budapest, Orosháza
Képzés kezdete:
2020/21. tanév II. keresztfélév: 2021. február
Jelentkezési határidő:
2020/21. tanév II. keresztfélévben induló képzésre: 2021. január 31.
Kapcsolattartó: Kozma Edit
cím: 8000 Székesfehérvár, Fürdő u. 1.,
tel: (22) 543-451 helyett, átmenetileg a
email: felnottkepzes@kodolanyi.hu címre várjuk érdeklődő levelét.
Jelentkezés módja:
Honlapon található, on-line jelentkezési lapon.
Csatolandó dokumentumok:
oklevélmásolatok a részvétel feltétele pontban megjelölt:
- pedagógus képzési területen legalább alapképzésben szerzett oklevél másolata,
- pedagógus szakvizsga képzésen szerzett oklevél másolata.
„vezetői” megbízás során szerzett gyakorlat igazolása,
regisztrációs díj befizetését igazoló bizonylat
Nyomtatvány: Pedagógus munkaviszony igazolásához
Minimális létszám: 15 fő
A képzés ára:
170.000,- Ft/félév, ebből a jelentkezéskor fizetendő regisztrációs díj: 17.000,- Ft
A regisztrációs díj (képzési előleg) utalásához információk:
- kedvezményezett: Kodolányi János Egyetem
- számlaszám: Erste Bank 11600006-00000000-33437190
- összeg: 17.000,-Ft
A "Közlemény" rovatba kérjük, írják be a saját nevüket.
Várható kezdési időpont: