Erkölcstan, etika szakos pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak

Végzett hallgatóink mondták a képzésről

Nagyon jó volt egy olyan közösség részévé válni, amely az ország egészéből verbuválódott. A közösségbe a tanárainkat is beleértem, akik a tanítás során hihetetlen empátiával hangolódtak ránk. Valóban érdekelte őket a mi tapasztalati anyagunk, s erre megpróbáltak építeni is. Közösségformálás szempontjából Folmeg Márta óráit emelném ki. Segítő tanácsaival, módszertani ajánlásaival felvértezve maximális önállóságot adott számunkra, s hihetetlenül érdekes órákat dobtunk össze. Órán alkalmazott játékaival a csoportszintű kapcsolatteremtést indította el. Nagyon jó volt az, hogy prezentációs kiselőadásokat várt el tőlünk. Ez sokunknak az első ilyen szereplésünk volt. Darai tanár úr volt kezdeményezője annak, hogy közös e-mail felületünk legyen. Ezen keresztül aztán minden tanártól megkaptuk az óravázlatokat, ami nagyban segítette az anyag és a kötelező irodalom feldolgozását. A tananyaghoz inkább iránymutatásokat kaptunk, feldolgoznunk egyedül kellett. Az iránymutatások viszont jók voltak; a szemléletmódot, a vizsgálódás szempontjait jelölték ki. A pszichológiai és pedagógiai tárgyaknál nagyon jónak tartottam, hogy az erkölcsi fejlődésre koncentráló megközelítéseket gondoltuk újra végig tanáraink segítségével. A módszertani órákból többre lenne szükség. Ennek hogyanját viszont elképzelni sem tudom.(A módszertan a tanítási órákra is vonatkozik, meg a szakdolgozat módszertanára is.) Jó volt viszont, hogy mindegyik vizsgánk a továbbképzési napra, vagyis szombatra volt szervezve. Tetszett, hogy sokféle / változatos írásbeli feladatot/vizsgalehetőséget kaptunk. A záróvizsga szóbelije pedig formájával (és tételsorával tartalmilag is) méltó összegzője volt tanulmányainknak. Összegezve azt mondanám: jó tartalmú képzést állítottak össze. A tananyag és a tanári gárda oktatása szemléletformáló. Ezzel a képzéssel ,úgy érzem, gazdagodtam. Tanári pályám során hasznosítani fogom tudásom újabb elemeit.

Cseri Bogáta
még több vélemény

Újdonság

  • Rugalmas egyénre szabott tanulás, e-learning alapú távoktatás,

  • Félévente 4 konzultációs nap (szombatok), 3 helyszínen,

  • Képzés zárása portfólióval, melynek elemei a pedagógus portfólióba illeszthetők,

  • Szakvizsgázott pedagógusoknak rövidebb képzési idő,

  • Részletfizetés kérhető.

 

Nyilvántartásba vételi szám: FF/1057-7/2012.
Indítási engedély száma:
FF/1070-6/2012. Székesfehérvár; FF/1070-7/2012. Budapest; FF/1070-8/2012. Orosháza

 

Szakirányú továbbképzésben megszerezhető szakképzettség neve: szakvizsgázott pedagógus erkölcstan, etika szakterületen

 

A képzési idő: 4 félév, 120 kredit

 

A szakirányú továbbképzési szak célja:

A gyakorlati tevékenységük tapasztalataira építve a képzés során a pedagógusok felkészülnek a pedagógus munkakörök, illetve az intézményekhez kapcsolódó speciális feladatok ellátására. Ismereteket szereznek az oktatás-nevelés tartalmi szabályozásának új követelményeiről, azok alkalmazási lehetőségeiről a szaktárgyi oktatásban és nevelésben. Megismerik az intézmények eredményes irányítására, működésére vonatkozó legfontosabb alapelveket. Felkészülnek a gyermekek/tanulók egyéni sajátosságait figyelembe vevő személyiségformálás elméletére, módszereire, ezen elméleti ismeretek és gyakorlati eljárásoknak az elsajátítása.

Legfontosabb tantárgyak, ismeretkörök:

A 277/1997. (X.22.) Kormányrendeletben szabályozottak szerint a képzés kötelezően és választás szerint oktatott tanulmányterületekre tagolódik.

  • Kötelező ismeretkör: Közigazgatási ismeretek, A nev-okt. int, mint szervezet, A nev.-okt. int. hatékonysága, Pedagógus a nev.-ok. int. szervezetében, Speciális nevelési feladatok, Komplex szigorlat
  • Alapozó ismeretkör: Etikatörténet, Bevezetés a kereszténység erkölcsi tanításaiba, Etikai érvelésmódok, Emberi jogok, demokratikus értékek(legfontosabb nemzetközi egyezmények, nyilatkozatok mentén), Alkalmazott etika (üzleti etika, orvosi etika, pedagógiai etika), Az ember mint értékkövető lény
  • Törzstárgyakhoz kapcsolódó ismeretkörök: Az erkölcsi fejlődés lélektana (Piaget, Kohlberg, erkölcsi heteronómiától az autonómiáig), Jellemfejlesztés (értékátadás, magatartásformálás), Az etikatanítás módszertana (szövegelemzés, projektmunka, tankönyvek közötti eligazodás, tananyagok készítése, szerepjáték, vitavezetés, képek, filmek elemzése, kommunikatív és kooperatív technikák az oktatásban), Helyzetgyakorlatok (esetelemzések, játékok), Iskolai gyakorlat

Részletes képzési és kimeneteli követelmények

Mikor vannak a konzultációk?

Az on-line konzultációkra hétköznap esténként, a személyes konzultációkra félévente 4 alkalommal (szombatokon) kerül sor

A képzés formája:

e-learning alapú, Blended típusú távoktatásban zajlik, online és személyes konzultációs alkalmakkal, valamint online tananyag támogatással. A képzés portfólió típusú szakdolgozattal zárul, melynek tartalmi követelményei átfedésben vannak a pedagógus életpálya portfólió elemeivel, így mind a szakszolgálatoknál dolgozó, mind pedig az egyéb oktatási intézményekben dolgozó kollégák hasznosítani tudják az elkészített portfóliós dokumentumokat.

 

E-learning alapú (Blended) képzés előnyei:
  • Rugalmas képzési forma, ami azt jelenti, hogy bárhonnan, itthon vagy külföldön folyamatosan hozzáférhet a teljes tanulmányi rendszerhez, a tantárgyi tartalmakhoz.
  • Személyes konzultációs alkalmak a konzultációs központban.
  • A tanulás ideje és az intenzitása testre szabható, akár éjszaka, napközben, hétvégén vagy hétköznap is tanulhat.
  • Komplex, magas színvonalú oktatási program, amely magába foglalja a tantárgyi tartalmakat, beküldendő feladatokat, a vizsgafeladatsorokat és a folyamatos tanári segítséget.
  • A képzés elején felkészítjük Önt az önálló tanulásra és a képzéshez szükséges számítógépes eszközök használatára.
  • Személyre szabott, hatékony tanári segítséget nyújtunk: szakmailag és módszertanilag magasan képzett tutor-tanárok, gyakorló oktatási szakemberek (KLIK tankerület igazgató, iskolaigazgató, szakszolgálat igazgató) a félév során közvetlen kapcsolatban állnak a hallgatóikkal és segítik tanulásukat.
  • Portfóliós értékelési rendszer segítségével tanáraink a teljes képzési folyamatot értékelik.

 

Részvétel feltétele:

a) pedagógusképzés képzési területen legalább alapképzésben szerzett végzettség, vagy

b) korábbi rendszerű legalább főiskolai szintű pedagógus/tanári, tanító, óvodapedagógus, konduktor vagy gyógypedagógus végzettség és szakképzettség

 

A képzés helyszíne: Orosháza, Székesfehérvár, Budapest

Kapcsolattartó/szakfelelős: Marton Márta

cím: 8000 Székesfehérvár, Fürdő u. 1.,

tel/fax: (22) 543-475

email: felnottkepzes@kodolanyi.hu,

honlap: http://www.kodolanyi.hu/tovabbkepzes/szakiranyu-tovabbkepzes

Tudnivalók a jelentkezés módjáról, menetéről

Jelentkezési határidő:

2017/18. tanév II. keresztfélévben induló képzésre: 2018. január 31.

2018/19. tanév I. félévben induló képzésre: 2018. augusztus 31.

 

Jelentkezés módja:
honlapról letölthető jelentkezési lapon.

 

Csatolandó dokumentumok:

oklevélmásolat, valamint a 3 év szakmai gyakorlat igazolása, a regisztrációs díj befizetését igazoló bizonylat

 

Képzés kezdete:
2017/18. tanév II. keresztfélév: 2018. február 24.
2018/19. tanév I. félév: 2018. szeptember 29.

 

Egyéb információk:

A képzésre azok jelentkezését is várjuk, akik a "Részvétel feltétele" c. részben megjelölt feltételeknek megfelelnek, az ott felsorolt szakok egyikén sikeres záróvizsgát tettek, oklevelük kiállítása folyamatban van, s azt igazolni tudják. Valamint 15.500- Ft regisztrációs díj befizetése, amely az első féléves költségtérítési díjban jóváírásra kerül.

 

Minimális létszám: 12 fő

A képzés ára:

155.000,- Ft/félév, ebből a jelentkezéskor fizetendő regisztrációs díj: 15.500,- Ft

A képzési előleget a következő bankszámla számra kérjük átutalni:

Commerzbank 14220108-38728002

Várható kezdési időpont: