Család- és gyermekvédelem szakos pedagógus

Végzett hallgatóink mondták a képzésről

Nagyon jó volt egy olyan közösség részévé válni, amely az ország egészéből verbuválódott. A közösségbe a tanárainkat is beleértem, akik a tanítás során hihetetlen empátiával hangolódtak ránk. Valóban érdekelte őket a mi tapasztalati anyagunk, s erre megpróbáltak építeni is. Közösségformálás szempontjából Folmeg Márta óráit emelném ki. Segítő tanácsaival, módszertani ajánlásaival felvértezve maximális önállóságot adott számunkra, s hihetetlenül érdekes órákat dobtunk össze. Órán alkalmazott játékaival a csoportszintű kapcsolatteremtést indította el. Nagyon jó volt az, hogy prezentációs kiselőadásokat várt el tőlünk. Ez sokunknak az első ilyen szereplésünk volt. Darai tanár úr volt kezdeményezője annak, hogy közös e-mail felületünk legyen. Ezen keresztül aztán minden tanártól megkaptuk az óravázlatokat, ami nagyban segítette az anyag és a kötelező irodalom feldolgozását. A tananyaghoz inkább iránymutatásokat kaptunk, feldolgoznunk egyedül kellett. Az iránymutatások viszont jók voltak; a szemléletmódot, a vizsgálódás szempontjait jelölték ki. A pszichológiai és pedagógiai tárgyaknál nagyon jónak tartottam, hogy az erkölcsi fejlődésre koncentráló megközelítéseket gondoltuk újra végig tanáraink segítségével. A módszertani órákból többre lenne szükség. Ennek hogyanját viszont elképzelni sem tudom.(A módszertan a tanítási órákra is vonatkozik, meg a szakdolgozat módszertanára is.) Jó volt viszont, hogy mindegyik vizsgánk a továbbképzési napra, vagyis szombatra volt szervezve. Tetszett, hogy sokféle / változatos írásbeli feladatot/vizsgalehetőséget kaptunk. A záróvizsga szóbelije pedig formájával (és tételsorával tartalmilag is) méltó összegzője volt tanulmányainknak. Összegezve azt mondanám: jó tartalmú képzést állítottak össze. A tananyag és a tanári gárda oktatása szemléletformáló. Ezzel a képzéssel ,úgy érzem, gazdagodtam. Tanári pályám során hasznosítani fogom tudásom újabb elemeit.

Cseri Bogáta
még több vélemény

Újdonság

Csak pedagógusoknak: Pedagógus szakvizsga +2 félévvel ráépíthető


  • Rugalmas egyénre szabott tanulás, e-learning alapú távoktatás,
  • Félévente 4 konzultációs nap (szombatok),
  • Képzés zárása portfólióval, melynek elemei a pedagógus portfólióba illeszthetők,
  • Részletfizetés kérhető.

Nyilvántartásba vételi szám: OH-FHF/1016-5/2008.
Indítási engedély száma:
OH-FHF/1016-9/2008.

Szakirányú továbbképzésben megszerezhető szakképzettség neve: család- és gyermekvédelem szakos pedagógus

 

A képzési idő:
  • 2 félév, 60 kredit

 

Mire jó, mire jogosít fel a képzés és a szerezhető végzettség a munkaerőpiacon?

A képzést elvégzők a család és gyermekvédelem területén helyezkedhetnek el. Hasznosíthatják tudásukat a közoktatási intézményekben, a családsegítés területén is.

 

A szakirányú továbbképzési szak célja:

A cél olyan szakemberek képzése, akik a korszerű pedagógiai, pszichológiai, társadalomismereti elméleti és gyakorlati tudásuk, képességeik integrált felhasználásával – elsősorban a nevelési és oktatási intézményekben, a szülők és gyermekek körében, az iskolapszichológus, a szociálpszichológus, a nevelőtestület valamint a gyermekjóléti illetve az egészségvédelmi szakképzettségűekkel való együttműködésben – képesek önállóan ellátni a családdal, a családi életre való felkészítéssel, valamint az iskolai gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos nevelési, oktatási, preventív és korrekciós feladatokat, továbbá szakmai és etikai felelősségük tudatában képesek szakértői feladatok ellátására a választott specializációs területen.

 

Legfontosabb tantárgyak, ismeretkörök:
  • Alapozó ismeretek: bevezető pedagógiai és pszichológiai ismeretek: a család, az iskola és a társadalom kapcsolatának vizsgálata, a nevelés, a gyermekek fejlődésének pszichológiai kérdései.
  • Szakmai törzsanyag: a család- és gyermekvédelem társadalmi vonatkozásai: a társadalmi és gazdasági folyamatok, a jog család- és gyermekvédelemre vonatkozó álláspontjai, szociálpolitikai kérdések, a családszociológia tudományterülete és aktuális kérdései, pedagógiai, pszichológiai problémák a családi életre nevelésben, a felnőttnevelés és a család, esetelemzések, helyzetgyakorlatok, a gyermek- és ifjúságvédelem aktuális pedagógiai és pszichológiai kérdései, személyiségzavarok gyermekkorban, mentálhigiéné, prevenciós technikák, esetelemzések.
Részletes képzési és kimeneteli követelmények
 
Mikor vannak a konzultációk?

Az on-line konzultációkra hétköznap esténként, a személyes konzultációkra félévente 4 alkalommal (szombatokon) kerül sor.

 

A képzés formája:

e-learning alapú, Blended típusú távoktatásban zajlik, online és személyes konzultációs alkalmakkal, valamint online tananyag támogatással. A képzés portfólió típusú szakdolgozattal zárul, melynek tartalmi követelményei átfedésben vannak a pedagógus életpálya portfólió elemeivel, így mind a szakszolgálatoknál dolgozó, mind pedig az egyéb oktatási intézményekben dolgozó kollégák hasznosítani tudják az elkészített portfóliós dokumentumokat.


E-learning alapú (Blended) képzés előnyei:
  • Rugalmas képzési forma, ami azt jelenti, hogy bárhonnan, itthon vagy külföldön folyamatosan hozzáférhet a teljes tanulmányi rendszerhez, a tantárgyi tartalmakhoz.
  • Személyes konzultációs alkalmak a konzultációs központban.
  • A tanulás ideje és az intenzitása testre szabható, akár éjszaka, napközben, hétvégén vagy hétköznap is tanulhat.
  • Komplex, magas színvonalú oktatási program, amely magába foglalja a tantárgyi tartalmakat, beküldendő feladatokat, a vizsgafeladatsorokat és a folyamatos tanári segítséget.
  • A képzés elején felkészítjük Önt az önálló tanulásra és a képzéshez szükséges számítógépes eszközök használatára.
  • Személyre szabott, hatékony tanári segítséget nyújtunk: szakmailag és módszertanilag magasan képzett tutor-tanárok, gyakorló oktatási szakemberek (KLIK tankerület igazgató, iskolaigazgató, szakszolgálat igazgató) a félév során közvetlen kapcsolatban állnak a hallgatóikkal és segítik tanulásukat.
  • Portfóliós értékelési rendszer segítségével tanáraink a teljes képzési folyamatot értékelik.

 

Részvétel feltétele:

A képzésben BA vagy főiskolai szintű végzettséggel rendelkezők vehetnek részt azon képzési területekről, melyekre a szakirányú továbbképzési szak épül: bölcsészettudomány, pedagógusképzés, társadalomtudomány.

 

A képzés helyszíne: Budapest

 

Kapcsolattartó/szakfelelős: Marton Márta

cím: 8000 Székesfehérvár, Fürdő u. 1.,

tel/fax: (22) 543-475

email: felnottkepzes@kodolanyi.hu,

honlap: http://www.kodolanyi.hu/tovabbkepzes/szakiranyu-tovabbkepzes

Tudnivalók a jelentkezés módjáról, menetéről

Jelentkezési határidő:

2017/18. tanév II. keresztfélévben induló képzésre: 2018. január 31.

2018/19. tanév I. félévben induló képzésre: 2018. augusztus 31.

 

Jelentkezés módja:
honlapról letölthető jelentkezési lapon.

 

Csatolandó dokumentumok:

oklevélmásolat, valamint a regisztrációs díj befizetését igazoló bizonylat.

 

Képzés kezdete:
2017/18. tanév II. keresztfélév: 2018. február 24.
2018/19. tanév I. félév: 2018. szeptember 29.

 

Egyéb információk:

A képzésre azok jelentkezését is várjuk, akik a "Részvétel feltétele" c. részben megjelölt feltételeknek megfelelnek, az ott felsorolt szakok egyikén sikeres záróvizsgát tettek, oklevelük kiállítása folyamatban van, s ezt igazolni tudják. A képzésre a Pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak (OH-FRKP/1389-7/2007.) ráépíthető, ebben az esetben a szakvizsga 2 félév alatt megszerezhető. Valamint 15.500.- Ft regisztrációs díj befizetése, amely az első féléves költségtérítési díjban jóváírásra kerül.


 

 

Minimális létszám: 12 fő

A képzés ára:

155.000,- Ft/félév, ebből a jelentkezéskor fizetendő regisztrációs díj: 15.500,- Ft

A képzési előleget a következő bankszámla számra kérjük átutalni:

Commerzbank 14220108-38728002

Várható kezdési időpont: