A nemzetközi tanulmányok tanszék második alkalommal rendezett programot külföldi egyetemek részére. A Staff Week-nek nevezett előadássorozatok a Kodolányi János Egyetemhez hasonló egyetemek dolgozói számára jöttek létre, és változatos témákat dolgoznak fel. Megoldást kínálnak az intézmények aktuális problémáira, segítenek komplex látásmódot adni egy adott kérdéskörre, és a legújabb irányelveket vonultatják fel. Az első alkalom a változás-menedzsment stratégiai elsajátításának jegyében telt. Most, november 7-11. között viszont az egyetemeken hasznosítható marketing projektekre, valamint a közösségi média kommunikációjára helyeződött a hangsúlyt.
A modern reklám és marketing rendezvényre elsősorban marketing szakemberek érkeztek. Nyolc ország tizennégy szakembere vett részt a Kodolányi János Egyetem programján: Törökország, Nagy Britannia, Csehország, Németország, Lengyelország, Lettország, Litvánia és Olaszország képviseltette magát.
A résztvevőket Dr. Hoffmann Orsolya nemzetközi és továbbképzési rektorhelyettes és Andrej Ivanyenko nemzetközi projekt koordinátor fogadta. A regisztrációt követően a résztvevők megismerkedhettek a Kodolányi János Egyetem harmincéves fennállásának múltjával és jelenével; átfogó ismeretet szerezhettek többek között a tanszékekről, egyetemi programokról, nemzetközi projektekről, kutatásokról és fejlesztésekről, a nemzetközi szinten elismert PIQ & Lead képzési keretrendszerről, a tanulási környezetről, valamint az elért eredményekről, minőségi díjakról. Ezt követően külföldi kollégáink beszéltek arról, honnan érkeztek, milyen területen dolgoznak, és mit várnak ettől az egyhetes programtól.
Az rendezvények sorát a Magyar Internetszolgáltatók Tanácsa képviseletében Angelus Barbara előadása nyitotta, ezzel kezdetét vette a hivatalos programsorozat, amelyet előadások sora, számos marketing videó, interaktív párbeszéd, játékos feladat, csoportos gyakorlat, szituációjáték követetett. Nagy érdeklődésre tartott számot Paul Vu-nak, a Keystone Education Group jeles oktatójának, ügyfél-sikercsapat vezetőjének online prezentációja, amely a modern hirdetések és az eredményes marketing kérdéseit járta körül.
Bajusz Annamária közreműködésével Stark Bence a Google Ads rejtelmeiről, alkalmazásáról és gyakorlati hasznosításáról tartott előadást.
Dr. Sós Péter János, a kommunikáció- és médiatudományok tanszék marketing tanára a digitális bennszülöttekről és a velük történő hatékony kommunikációról tartott előadást, és betekintést nyerhettünk még az álhírek sajátosságaiba, valamint a marketing és hirdetési stratégiák útvesztőibe is.
Bolhóy Krisztina, az egyetem nyelvvizsga központjának tanára a márkaépítésben adott hasznos tanácsokat. Interaktív előadásmódjával nem csak hasznos tudást, de jól alkalmazható stratégiát is mutatott a résztvevőknek.
Az utolsó nap befejezéseként a csapat összefoglalta az elsajátított ismereteket. A részvevők elmondták, milyen meglátásaik vannak az előadásokkal kapcsolatban, miként tudják hasznosítani a megismert marketing stratégiákat saját egyetemükön. Terítékre került egyebek mellett az is, milyen új ötleteket lehetne bevetni annak érdekében, hogy még hatékonyabbá váljon a közös munka.
Mindemellett a program kiváló lehetőséget biztosított a felsőoktatásban dolgozó résztvevőknek arra, hogy tapasztalataikat megosszák egymással, hiszen valamennyien részesei azoknak a kihívásoknak, amelyek az oktatás, intézményvezetés sajátosságaihoz kapcsolódnak.
A STAFF WEEK program sikerességéért sokat tettek a KJE szervezői, a program eredményesnek bizonyult, ugyanakkor leszögezhető, hogy számtalan lehetőséget rejt még magában a téma.
A marketingstratégiák gyorsan változnak, folyamatosan aktualizált tudásra van szükség éppúgy, mint a változásmenedzsment ágazatnál, amelynek célja, hogy sikeresen megvalósítsa a szervezet változás elérésére irányuló stratégiáit. Ezért a terv az, hogy évről-évre megújulva folytatódjon mindkét program. Az igényeket szem előtt tartva várhatóan bővül a jövőben a tematikus előadások palettája.
Bányai Péter