"Mi nem konzerv ismereteket mantrázunk"
A Kodolányi János Főiskola az Európai Protokoll- és Asszisztens Képző Központ (EPAKK) együttműködésével Protokoll és nemzetközi kapcsolatok szakembere, valamint Sportprotokoll és nemzetközi sportrendezvények szakembere szakirányú továbbképzéseket indít 2017 szeptemberében. Az EPAKK egyik alapítójával, az egykori kodolányis Sz. Hossó Nikolettát a szakirányú továbbképzésekről kérdeztem.
Európai Protokoll- és Asszisztens Képző Központ néven alapítottatok egy különleges szellemi műhelyt ugyancsak volt kodolányis cégtársaddal, S. Nádas Ágnessel. Mit takar az elnevezés, honnan jött az ötlet?
A cég megnevezéséből is világosan látszik szándékunk: megteremteni a protokoll hivatás európai platformját, európai szintű érdekképviseletét, tudásközpontját, szoros együttműködésben az OICP-vel, azaz a Nemzetközi Ceremoniális Protokoll Szövetséggel.
„… nem létezik ma Magyarországon szervezett oktatási keretek között működő, sportágaktól független, általános sportdiplomata-képzés, pedig valóban nagy szükség lenne rá” – olvastam egy 2015-ben megjelent, általad készített interjúban. Úgy fest, ezen Te magad változtattál, hiszen többféle lehetőséget is kínáltok a KJF-el közösen induló képzéseken. Melyek ezek ?
Felismerve a nemzetközi sportrendezvények során fellépő nemzetközi szintű sportprotokoll és sportdiplomáciai ismeretek iránti egyre erősebb igényt, összeállítottuk egy egyedülálló, korábban nem létező diplomát adó képzés tematikáját az elmúlt évtized szakmai tapasztalataira építve. Így alakult ki a „Sportprotokoll és nemzetközi sportrendezvények szakembere” szakirányú továbbképzési szak. Másik új szakunk, a „Protokoll és nemzetközi kapcsolatok szakembere” a régi típusú „rendezvény és protokoll szaktanácsadó” képzést hivatott a nemzetközi kapcsolatok területével kibővített, az állami- és versenyszférában és nemzetközi szinten egyaránt jól alkalmazható, három helyett két szemeszteres diplomás képzéssel felváltani. Mindezt komoly helyszínbejárásokkal, hallgatóbarát módon szombati napokon és az országban a legkedvezőbb tandíjjal, aktív szakemberek oktatásában.
Hogyan mértétek fel, hogy van-e igény ezekre a képzési formákra?
A képzések összeállításának sürgető igényét szintén az elmúlt évtized sokrétű szakmai tapasztalata mutatja: változik a világ, változik az államigazgatási rendszer, az üzleti élet, a protokoll világa, és ezen változásokra egy innovatív szemléletű oktatónak, szakértőnek, oktatási intézménynek reagálnia kell. Mi nem konzerv ismereteket mantrázunk.
A szaktanácsadó képzés 2009.évi OH akkreditációja óta eltelt nyolc év, amely számos jelentős változást és még több szakmai tartalmat hozott. A helyt állni kívánó munkavállalóknak pedig egy olyan képzésre van szükségük, amely nem a korábbi tananyagot ismétli újra és újra, hanem innovatív formában és hiánypótló, kibővített tartalommal segíti a munkaerőpiacon történő sikeres elhelyezkedést.
Miért éppen a Kodolányi János Főiskolát választottátok partnerül?
Mivel három diplomát is a KJF-en szereztem, egyértelmű volt, hogy a műhelyünk által előkészített anyagot a KJF vezetése elé terjesztjük elbírálásra. Ennek eredményeképp az akkreditáció birtokában a fenti két képzés 2017 szeptemberében indulhatnak.
Kik jelentkezhetnek az új szakokra, mikor, hogyan kell ezt megtenni, nappali vagy levelező tagozatról beszélhetünk, hány félévesek a képzések, és milyen végzettséget adnak?
Az új szakokra alapdiplomások jelentkezhetnek, és a hatékony és intenzív tematika eredményeképp három helyett két szemeszteres mindkét diplomát adó szakunk. A képzések végén kötelező a záróvizsga és a diplomavédés; hallgatóink elismert szakemberekké válnak szaktanácsadók helyett. A jelentkezők augusztus 31-ig adhatják be felvételi kérelmüket. Jelentkezni a következő internetes elérhetőségen lehet:
Fontos kérdés az is, hogy hol lesz helyileg a képzés és kik lesznek a tanárok?
A képzés Budapesten, a KJF Frangepán utcai kampuszán lesz szombati oktatási napokon (oktatóink is aktívan dolgoznak), oktatóink bemutatkozása pedig megtalálható honlapunkon: https://europrotokoll.hu/oktatoink/
V.I.