Programok, rendezvényszervezési feladatok a KJF-en

2017. március. 28. Hangoskodó
Programok, rendezvényszervezési feladatok a KJF-en

Vincze Flóra Ágnes írása - kommunikáció és médiatudomány szak, I.évfolyam

„…fesztivál jellegű napot szeretnénk tartani a tanév végén”

Sok időt kell áldozni különböző rendezvények szervezésére és lebonyolítására. A háttérben sokan dolgoznak azon, hogy egy-egy program jól sikerüljön, sokak számára vonzó legyen. A külső szemlélők, a programok résztvevői  csak a munkafolyamat végét látják, számukra természetesnek kell lennie annak, hogy  tartalmas, jól megszervezett eseményeken vehetnek részt.   Butor Klára a Kodolányi János Főiskola tanárát arról kérdeztem,  hogyan is néznek ki a szervezési folyamatok a főiskola falain belül.

Testnevelő tanárként a főiskolai sportélettel foglalkozik, ugyanakkor mostanában a Hallgatói Önkormányzattal (HÖK) való egyeztetéseknél ülünk egyre többet egy asztalnál. Milyen feladatokat lát még el?

A főiskolán, az elmúlt időszakban létrehoztuk a sport és kulturális központot, amelynek feladata elég sokrétű.  A sportélet mellett bizonyos kulturális programokat is rendezünk. Leginkább a hallgatók szabadidejének hasznos eltöltését próbáljuk navigálni. Részben a HÖK koordinálása is hozzám tartozik, ezért találkozik velem gyakran az egyeztetések és a rendezvények tervezése során. A szervezésébe igyekszünk bevonni a hallgatókat is, hogy minél jobban és minél több hallgatót érjünk el.

Mit  foglal magában a sport és kulturális központ vezetői pozíciója, mi a feladata?

Mint említettem a sport és kulturális tárgyak koordinálásán kívül rendezvényszervezéssel is foglalkozom. Ez egy nagyon nagyrétű feladat, hiszen a főiskola minden eseménye, például a nagykövetek fogadása, a diplomaátadó ünnepségek, de a kiállítások lebonyolítása is a feladatköreim közé tartozik.

Mire számíthatunk az elkövetkezendő félévben, lesznek-e valamiféle újdonságok?

Igyekszünk az eseményeket olyan irányba terelni, hogy szakokhoz igazodó programot tudjunk kialakítani, valamint olyan szabadidő jellegű, más tudományágakat is magában foglaló programokat szervezzünk, amelyek nagy érdeklődést kelthetnek. Régebben például volt egy ilyen rendezvénysorozat, amit „Kodolányi Napoknak” hívtunk és most szeretnénk egy fesztivál jellegű napot tartani az tanév végén, ahol nagyon érdekes, új programokkal találkozhatnak majd a hallgatók.

Milyen programokat várhatunk majd ezen a fesztiválon?

Azt várjuk, hogy minden hallgató szakonként csoportosulva készítsen valamiféle meglepetést a többiek számára. Emellett négy-öt versennyel készülünk, valamint szeretnénk megmutatni a hallgatók kiválóságait. A jazz tanszék diákjaitól például fellépéseket várunk, a jó sportolóktól ügyességi vetélkedőket, a turizmus szakosoktól egy kis grillezésbe való beavatást és egyéb tréfás, szórakoztató játékokat. Nagyon szeretném, ha az oktatók és a diákok ezt a napot együttműködve, kiváló hangulatban élnék meg.

Mi alapján alakul ki a programok stratégiája?

Elsősorban vannak általános dolgok, amiket mindenképpen megszervezünk, ezután következnek a hallgatói igények, amiket elég nehéz összegyűjteni, de megpróbáljuk a stratégiát ennek mentén kialakítani. A főiskolán vannak kimondottan a szakmai tárgyakhoz igazodó programok, például a nemzetközi szalon elsősorban a történelem szakosoknak, a politika iránt érdeklődőknek és a földrajzi társasággal együtt meghirdetett programunk a turizmus szakos hallgatóknak fontos tájékoztató. Azonban vannak a galéria és a kiállítások köré szerveződött beszélgetések, valamint filmklub, de még sorolhatnám. Vannak olyan rendezvények, amiket a hallgatók egy teljesen eltérő típusú rendezvénycsoportba sorolhatnak. Emellett ne hagyjuk ki a nemzetközi rendezvényeket, amikben most például a HÖK is tevékenykedik, így az Erasmusos hallgatókat is jól meg tudjuk fogni, ami nagyon jó példa az együttműködésre.

Időnként számos  nehézséggel jár a programok megszervezése.  Melyek a legnehezebb szervezési problémák?

A legnehezebb a hallgatók elérése és annak elérése, hogy legyenek ők is részesei a rendezvényeknek. Hiába használunk mindenféle marketing eszközt, plakátokat rakunk ki, neptun üzenetet küldünk, facebook csoportot csinálunk, honlapon hirdetünk, mégis úgy érzem, hogy nem tudjuk eléggé felkelteni a hallgatók érdeklődését. Ezen kellene dolgoznunk közösen hallgatóknak és oktatóknak egyaránt. Azonban azt is figyelembe kell venni, hogy nem kell túlzásba vinni a programokat, hisz’ akkor attól menne el a kedvük, hogy szinte minden héten van, ami pluszt jelent. Ez nem a szórakozást, hanem a kötelezettségeket támogatná. A motiváció és a hallgatói elérés most a legfontosabb feladatunk.

 

Kodolányi János Egyetem

Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia u. 47-49.

Kodolányi János Egyetem
Cím: 8000 Székesfehérvár, Rákóczi u. 25.

Kodolányi János Egyetem
Cím: 5900 Orosháza, Gyopárosi út 3/f.

Impresszum | Szerzői jogok | Etikai kódex | Médiaajánlat