Színvonal, sokszínűség, igény a fejlődésre
„Befogadó nevelés, korszerű pedagógia” címmel rendeztek neveléstudományi konferenciát a Kodolányi János Főiskola Budapesti Oktatási Központjában június 14-én. Lőrinczné Dr. Bencze Edit, a KJF Társadalom- és Bölcsészettudományi Intézet igazgatójának köszöntőjét követően Dr. Torgyik Judit, a Neveléstudományi Tanszék intézeti tanszékvezetője, a konferencia szervezője nyitotta meg a tudományos programot, ahol kilenc előadásra került sor.
A nyitó előadást Dr. Bábosik István professzor tartotta "Személyiségközpontú nevelés" címmel, majd a mesterszakos hallgatók szakdolgozati témájukhoz kapcsolódó előadásai következtek.
Kardos Éva: A család és az intézmény kapcsolatának jelentősége fenntartói szemmel
Benedek Sarolta: A kooperatív tanulás pozitív hozadékai
Csepeliné Faragó-Tóth Gabriella: A bölcsődébe kerülő gyermekek fejlettségi eltéréseinek megállapítási lehetőségei
Feketéné Kiss Aranka: Állami gondozott gyerekek fejlesztése, nevelése
Karayné Pavalics Zsuzsa: Szaktanácsadás a logopédiai munkában
Makkné Hajnis Annamária: Nemzetiségi program a Budapesti Táncsics Német Nemzetiségi Általános Iskolában
Dr. Csiszovszkiné Szilasi Judit: Koragyermekkori nevelés az Egyesült Államokban
A Kodolányi főiskola esélyegyenlőségi koordinátora, Fráter Zsuzsanna is az előadók között volt, "A diszkriminációmentesség és az egyenlő bánásmód érvényesítésének feladatai – fogyatékossággal élők a felsőoktatásban" című előadásában a jogszabályok biztosította lehetőségek mellett beszámolt a főiskolán alkalmazott módszrekről, lehetőségekről is.
Bábosik István professzor a KV-nak adott értékelésben elmondta, a magas színvonalú előadások tükrözik a Kodolányi főiskola inkluzív nevelés MA és multikulturális nevelés MA szakjain tanuló pedagógusok igényét önmaguk fejlesztésére. Fontosnak tartja, hogy napjaink tanárai élnek az élethosszig tartó tanulás lehetőségével, és azt a sok ismeretet, amit kapnak, továbbviszik, terjesztik, alkalmazzák a hazai oktatási intézményekben.
Dr. Torgyik Judit szervezőként fontosnak tartja, hogy a végzős mesterszakosok megismertessék egymással is kutatási területüket, hozzátette a szakdolgozati témák sokszínűsége, a feldolgozás színvonala jelzi a végzősök szerteágazó érdeklődését, a tudományos tevékenység irtánti érzékenységét.
V.I.