Kávai Eszter Netti és Szeri Kamilla Bíborka, kommunikáció és médiatudomány szak:
Fanni néni a Kodolányin
A Tematikus hét keretein belül a Hallgatói Önkormányzat is szervezett programot ebben a félévben. A HÖK vendége Almási Fanni, azaz Fanni néni volt. Kutyás terápiás foglalkozásvezető, családos- és gyermekjóga oktató és tartalomgyártó. Ő álmodta meg a Saffi DAY programot, ahol elsősorban autista gyermekekkel dolgozik szakmai csapata segítségével. Ez egy kiegészítő kutyás jóga foglalkozás, amit terápiás kutyákkal végeznek.
Igazán különleges és interaktív előadást tartott Fanni néni a nyitottságról, az ön- és más emberek elfogadásáról a Kodolányi János Egyetem Tematikus hetén. Az előadás célja az volt, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy mindenki különböző, de elsősorban az ember saját magának tud segíteni a legtöbbet, ha elfogadja önmagát. Az előadás a "Te is „más” vagy, és épp ezért nem különbözünk" címet viselte.
Bíztatta a hallgatókat arra, hogy osszák meg véleményüket és kérdések formájában bevonta őket a történeteibe. Sokat mesélt arról is, hogyan élte meg a saját másságát. Humora és közvetlensége nagyon könnyen oldotta a hangulatot és úgy tudta átadni ezt a témát, hogy közben motiválta is a jelenlévőket.
Mesélt az állatasszisztált foglalkozásokról is. Már az első pillanattól érdeklődött mindenki a terápiás kutyák iránt, hiszen Fanni magával hozta Keiichit, a kutyáját, aki a terápiás kutyaképzés legvégén jár. Ez az előadás is állatasszisztált foglalkozás volt, amit Keiichi jelenléte biztosított.
Az előadás második felében, akik szívesen vettek részt az interaktív, játékos programban, ők körben először jutalomfalat segítségével adhattak feladatot Keiichinek. Fanni légzőgyakorlatokkal egybekötött jóga gyakorlatokkal melegítette be a jelenlévőket, hogy a pillanatot megélve vegyenek részt az önismereti körjátékban.
***
Fanni nyitott volt minden kérdésre, az előadást követően pedig lehetőségünk nyílt arra, hogy számos érdekességet tudjunk meg a munkásságáról. A továbbiakban erről olvashattok.
Fanni elmesélte többek között azt is, hogyan lett Fanni néni a közösségi médiában:
„Az óvodás tanítványaim kezdtek Fanni néninek szólítani, én nem kértem őket, de ők néniztek, mert az óvodában is nénizik a fiatal óvónéniket is. Én először Fanniként gyártottam tartalmat az autizmusról, nem pedig a terápiás kutyákról, bár az is a munkám volt és vállalkozásom, viszont előtte már korábban jártak hozzánk autista gyerekek. Az ő szüleik mondták, hogy nem lehetne-e a TikTok-ot arra használni, hogy kicsit hangot adjunk nekik, mert nagyon nem fogadták el őket, és nehéz autista gyermeket nevelő szülőnek lenni. Valójában ezért kezdtem el tartalmat gyártani. Viszont a videókat nézték volna a tanítványaim is, akiket viszont zavart, hogy Fanniként mutatkozok be, hiszen én Fanni néni vagyok. Mondták a tanítványaim szülei, hogy légyszíves Fanni néniként mutatkozz be, mert különben nem bírják végig nézni a videót. Az ő kedvükre és tiszteletükre Fanni néni maradtam”- mondta.
Arról is is beszélt, hogy a csapatuk öt-hat éve foglalkozik autista gyerekekkel is, előtte csak neurotipikus, azaz nem autista gyerekeket fogadott. Az is érdekes történet, hogy ehhez hogyan társult a kutyaterápia:
"Gyermekjóga októként kezdtem, majd utána jött hozzá a kutyás terápiás foglalkozás. Lett kutyusom, illetve már előtte is találkoztunk terápiás kutyusokkal, akiket néha bevontunk egyes feladatokba és jól ment. Amíg képzés volt, addig napi szinten jöttek a terápiás kutyusok, akikkel régen találkoztunk.”
Fanni egyébként szereti bevonni a foglalkozásokba az egész családot, mert mint elmondta: „A stressz nagyon sok tünetnek a felerősítője lehet, és az, hogy mennyire van stresszes környezetben a gyermek, ahhoz szükséges a család segítsége is. Egyrészt ennek a feltérképezése, másrészt ennek a kiküszöbölése, amennyiben ez a kompetenciánk, ha nem, akkor pedig azért is be kell vonnunk a családot, hogy fel tudjuk mérni, hogy tovább kell-e küldenünk magasabb színtű szakemberekhez.”