Szakmai kooperációban a Marriott Szállodalánccal
Alapos szakmai előkészítést követően indította el az együttműködését a KJE turizmus tanszéke és az amerikai tulajdonú Marriott Szállodalánc. A közös munka keretében a hallgatóknak lehetőségük nyílik betekinteni a legújabb szállodai trendekbe, a turisztikai tevékenység élvonalába és új elemként a szállodai élet szakmai világába. A partnerek tervei szerint az együttműködés a közeljövőben tovább szélesedik, a szállodalánc ugyanis az állandó szakmai gyakorlat keretében személyre szabott gyakornoki programokat tervez. A részletekről Varga Csillával, a szállodalánc HR vezetőhelyettesével és Dr. Zsarnóczky Martinnal, az egyetem oktatójával beszélgettem.
A turizmus szakos hallgatók képzésében nagy hangsúlyt kap a gyakorlati ismeretek elsajátítása. A kodolányis hallgatók képzéséhez mit tesz hozzá a világhírű Marriott Szállodalánc?
V.CS.: A turizmusban a szállodaláncok, ezen belül is a prémium házak, önálló kis mikrovilágot jelentenek a szakmánkban. Ezen belül a Marriott lánc olyan sajátos világot képvisel Magyarországon, amellyel a környező országokban sem találkozhatunk. A Marriott International Budapest ma olyan helyszín, ahol jelen vannak a legújabb szakmai innovációk, a legmenőbb trendek és természetesen az amerikai sztárok.
Hogyan lehet bekapcsolni a legújabb szállodaipari trendeket az oktatásba?
Zs.M.: Szerintem ezzel nagyon jól állunk a turizmus tanszéken. Az oktatásban kiemelt súllyal szerepelnek az életszerű projektfeladatok és helyet kapnak az egyéni kvalitásokat is megmutató versenyprezentációk. Az elmúlt években jelentős hazai és külföldi szakmai elismerésekben részesültünk, és ebben nagy szerepe van Dr. Rátz Tamara tanszékvezetőnek. Részben a sikerek hatására tovább szeretnénk ezt a tendenciát erősíteni, amelyben a Marriott Szállodalánc komoly szakmai lehetőséget tud biztosítani mind a hallgatók, mind a turizmus tanszék számára.
Milyen elemekből áll a közös együttműködés?
V.Cs.: Másfél évvel ezezlőtt kereste meg Dr. Zsarnóczky Martin HR részlegünket a Bostoni Egyetem közös kooperációja kapcsán, ahol a Marriott Szállodalánc az amerikai egyetem legnagyobb szakmai partnere volt. A program közben már szinte azonnal felmerült a hazai kodolányis együttműködés lehetősége. Az idei szemeszterben szállodai bejárás, szervezeti működési ismeretek, a legújabb belső design és food & beverage kihívások bemutatása szerepelnek a programban. Ehhez párosítva interaktív feladatok készülnek, amelyeket a hallgatók mutatnak be a szálloda felsővezetése számára. A következő szemeszterre „shadow” programokat és egy szakmai workshopot terveztünk el.