Egy jó egyetemi büfé közösségépítő is: Az egyetemi büfében lehet inni egy jó kávét, lehet reggelit, ebédet venni és lehet egy jót beszélgetni a diáktársakkal. Egy egyetemi büfének különleges hangulata van, közösségi tér is, ahol nem csak a tanórákon elhangzottakról, a közeledő vizsgaidőszakról és a szendvicsekről lehet diskurálni.
Tisztában vannak ezzel a Kodolányi János Egyetem büféjének üzemeltetői - Deixler Mónika és Pető Barbara - is, akik kedvelik az egyetemi légkört, és igyekeznek a választékban is igazodni az itteni igényekhez.
Deixler Mónikával a büfé és az egyetem kapcsolatáról beszélgettem.
Nagyon sok embert ismertek az egyetemen, napi szinten találkoztok, beszélgettek a tanárokkal, diákokkal. Azoknak, akik nem ismernének titeket, mondjatok néhány szót magatokról.
Újak vagyunk. Szeptemberben csöppentünk be az egyetemi életbe. Számunkra ez egy teljesen új közeg. A büfé üzemeltetése közel áll hozzánk, egy kórházban is működtetünk egyet. Az egyetemi rész egy teljesen új világ, kicsit tartottunk is attól, hogyan fogadnak majd bennünket a hallgatók és oktatók. Kellemes meglepetésként ért a szívélyes fogadtatás. Úgy gondolom, hogy ez veletek, a hallgatókkal való kapcsolatunkon meg is látszik. Jóban vagyunk, sokakkal kialakult mélyebb, baráti kapcsolat. Nagyon jól érezzük magunkat és szeretünk itt lenni, jó részt venni a kodolányisok mindennapi, egyetemi életetekben.
A kínálatotokban frissen sültek, szendvicsek szerepelenek, amiket ti készítetek el, és mire reggel megérkezünk, a teljes választék rendelkezésünkre áll. Milyen szempont alapján állítjátok össze a napi választékot?
Az igényeiteket felmérve folyamatosan érdeklődünk, mit fogyasztanátok szívesen, mivel bővítsük a kínálatot. Úgy érkeztünk, hogy volt egy elképzelésünk, majd a kodolányisok is elmondták a véleményüket, így voltaképpen közösen alakítottuk ki a kínálatot. Nagyon figyeltünk arra, hogy a kínálatunk összeállítása olyan legyen, hogy mindenki megtalálja a pénztárcájához és az igényeihez mért kívánságait.
Célunk, hogy kellemessé tegyük a két nehéz óra közötti büfében elöltött időt, mind a finomságokkal vagy akárcsak futtában filozofálva az élet nagy dolgairól.
Megtalálható néhány különlegesebb termék, erre is van igény?
A választékban igyekszünk arra is figyelni, hogy legyenek különlegesebb termékeink is. Akár olyan is, ami nem kapható Magyarországon, vagy egy adott terméknek olyan íze, kiadása, ami érdekesebb lehet. Például ásványvizek terén nagy sláger a VOSS víz, ami egy norvég ásványvíz, aminek az a különlegessége, hogy valódi üvegpalackban forgalmazzák. A gumicukor -persze, aki szereti- örök sláger termékünk, volt nyereményjáték is, ami nagyon jól sikerült. Nagy lelkesedéssel a "gumicukorfanok" részt vettek a játékban. Igyekszünk folyamatosan bővíteni a választékot, újítani és azt vettük észre, hogy ezeket szívesen fogadják.
Korábban egy gimnáziumban is üzemeltettetek büfét. Az egyetem épületében is vannak octopusos, középiskolás tanulók az egyetemi hallgatók mellett. Mennyivel másabb az itteni légkör, ahol vegyesen vannak az egyetemi hallgatók és a középiskolások?
Teljesen másak az egyetemi hallgatók, mint a gimnáziumi tanulók, mind korosztályban, mind stílusban, ezt a szó legjobb értelmében mondom. Más-más stílust képviselnek, az egyetemisták komolyabbak, ugye felnőttek. Veletek beszélgetünk, a gimisekkel elbohóckodunk. Az egyetemistákkal másabb kapcsolat alakult ki, például beszélünk a világ nagy dolgairól, családról, haverokról, bármilyen témakörben. Emlékszem, nagyon vártuk az első napot, hogy találkozzunk az itteni vevőkörrel, ami nagyon jól sikerült. Örültek a kodolányisok, hogy a büfé újra nyitva van. Megújult külsővel és nagy választékkal. Barátságosan és kedvesen fogadtak minket itt, ahogyan mi is nyitottan fogadtunk titeket, így aztán közvetlen kapcsolat alakult ki. És ez -remélem – hosszú évekig így is marad.
Markó László, kommunikáció- és médiatudomány szak, I. évfolyam