Egyetemistaként visszalátogattam isaszegi középiskolámba

2023. január. 10. Hangoskodó
Egyetemistaként visszalátogattam isaszegi középiskolámba

Az isaszegi Gábor Dénes Gimnázium viszonylag fiatal intézmény, hiszen a rendszerváltoztatást követően alapították. 1995-ben Keresztúri Jusztina, Keresztúri Sándor, valamint Budaházi Józsefné tanítónő és ismerősei, kollégái közül néhányan létrehozták az Isaszegi "Gábor Dénes" Számítástechnikai és Informatikai Szakközépiskoláért Alapítványt. Sok akadályt és ellenállást leküzdve Keresztúri Jusztina igazgató vezetésével az új középiskolában harminc tanuló kezdte meg tanulmányait, akik főleg Isaszeg általános iskoláiból, Dányból, Gödöllőről, Valkóról kerültek ki. Mindez azt jelenti, hogy az 1997/98-as tanévben elkezdődhetett az oktatás az új intézményben.

Egyetemistaként visszalátogattam a középiskolámba és Kis Ágnes igazgatónőt kértem meg, hogy mutassa be a KV olvasóinak az isaszegi Gábor Dénes Gimnáziumot. Először az alapítás céljairól kérdeztem az igazgatónőt.

Túl van a negyedszázados jubileumon a gimnázium, amely egyszerűbbé, könnyebbé tette az isaszegi gyerekek továbbtanulását. Ez a szándék nyilván fontos volt, de ezenkívül még milyen célokkal nyitotta meg kapuit majdnem három évtizeddel ezelőtt az iskola?

Az Alapítvány Kuratóriuma célul tűzte ki, hogy a legkorszerűbb tudományágakat oktató, középiskolát hozzon létre. Az alapgondolatot a Gábor Dénes Főiskola kihelyezett tagozatának működtetése adta.

Céljuk volt továbbá, hogy az isaszegi általános iskolát végzett gyerekeknek ne kelljen más településre járni, hogy középiskolát, főiskolát végezzenek. A tervet sok szülő örömmel üdvözölte, hiszen Isaszeg vonzáskörzetében nincs hasonló jellegű iskola. Ugyanakkor arra is fel kell készülni, hogy a tanulás egyre több fiatal számára nem zárul le a közoktatásban megszerzett végzettséggel. A közoktatás meghatározó céljává válik, hogy az egyént felkészítse az informatikai társadalom kihívására, megalapozza tanulási képességét, és lehetőséget adjon számára meglévő ismeretei továbbfejlesztésére. Képessé tegye az élethosszig tartó tanulásra, ismeretszerzésre, a munkaerőpiac igényeihez való rugalmas alkalmazkodásra.

Miért Gábor Dénes lett a névadója az iskolának?

Itt működött a Gábor Dénes Főiskola egyik kihelyezett tagozata, és az informatikai irányultság révén olyan személyt választottak az alapítók, aki ezen a területen kiemelkedőt alkotott.

Mi a prioritása az iskolának?

Nyugodt, békés, családias légkör párosítva színvonalas oktatással. Pedagógiai munkánkat a legkorszerűbb gépekkel felszerelt számítógépes termek és az eltelt évek során kialakított komplex tanulási környezet segíti.

Milyen idegen nyelv tanulási lehetőségeket biztosít az iskola?

Gimnáziumi képzésben első idegen nyelv az angol, második a német. Az informatikai szakképzésben az angol nyelv természetesen a szakmai idegen nyelv. Szakköri keretek között japán idegen nyelvet és kultúrát is oktatunk.

Milyen az iskola informatikai struktúrája?

Első osztálytól tanítunk informatikát, amit középiskolában is minden gimnáziumi évfolyamon folytatunk. Technikumi osztályainkban öt év alatt informatikai rendszer- és alkalmazásüzemeltető szakmát oktatunk.

Az alapítók elképzelése ma is időszerű: az információs és kommunikációs technológiák alkalmazásának fejlesztése a közoktatás-fejlesztési stratégia szerves része.

Milyen sport tevékenységeket kínál az iskola?

Ez a terület nem az intézmény specialitása, ezért inkább az egyéni, egyesületi sportolást támogatjuk.

Milyen fakultációs lehetőségei vannak a diákoknak?

Vállajuk a tanulók minden érettségi tárgyra való felkészítését fakultációs órák keretében.

Tanításon kívül milyen programokat kínál az iskola?

Változatos, közösségépítő, évszakokhoz, ünnepekhez kapcsolódó, hagyományos és újszerű szabadidős programokat kínálunk. Ilyen például a tematikus farsang, a családi nap vagy az október 6-i akadályverseny.

A szülőkkel való kooperáció milyen mértékben valósul meg az intézmény életében?

Programjaink egy részét a szülők bevonásával valósítjuk meg, jó példa erre a „Megfagysz! túra”. Az intézmény szépítésében - festés, parkosítás, stb - is szívesen részt vesznek diákjaink szülei.

Milyen a fluktuáció az intézményben?

Szerencsére a külső körülményekhez képest stabil nevelőtestülettel dolgozunk. A tanulók létszáma pedig évek óta növekszik.

Milyen arányban tanulnak tovább felsőoktatási intézményben az iskola diákjai?

A diákjaink mintegy harmada választ felsőfokú oktatási intézményt a sikeres érettségi vizsga után. A visszajelzések szerint sikeresen veszik az egyetem kihívásait a továbbtanulók.

Ön, mint az intézmény vezetője, miért ajánlja a felvételizőknek ezt az iskolát?

A családias, nyugodt légkör, a gyermekcentrikus működés, a kollégák szakmai elhivatottsága és színvonalas pedagógiai munkája miatt ajánlom a diákoknak az iskolánkat.

Fodor Gergő

 

Kodolányi János Egyetem

Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia u. 47-49.

Kodolányi János Egyetem
Cím: 8000 Székesfehérvár, Rákóczi u. 25.

Kodolányi János Egyetem
Cím: 5900 Orosháza, Gyopárosi út 3/f.

Impresszum | Szerzői jogok | Etikai kódex | Médiaajánlat