MAP: Mapping Digital Methods Applied in Adult Education in Partnership: Erasmus+ 2021-1-HU01-KA220-ADU-000033642
Együttműködési partnerség a felnőtt tanulás szektorban
A Kodolányi János Egyetem partnerként vesz részt „A felnőttoktatásban alkalmazott digitális módszerek vizsgálata partnerségben című pályázat megvalósításában a Békés Megyei Kormányhivatal projektvezetésével, nemzetközi partnerek támogatásával. A program Erasmus+ KA220 forrásból finanszírozott és 2022. január 1. és 2023. december 31-ig kerül megvalósításra.
A program célja, hogy a partnerszervezetek az egymástól való tanulás útján bővítsék a felnőttek digitális kompetenciáinak és digitális tudatosságának fejlesztésében alkalmazott módszereik eszköztárát.
A partnerszervezetek megosztják egymással az alacsony digitális készségszintű felnőttek számára nyújtott szolgáltatásokban/tanácsadásokban, a digitális kompetencia szintjének meghatározásában és azok tanulmányokba való beszámításában, a digitális eszközök felnőttoktatásban való széleskörű alkalmazásában, az oktatók digitális oktatásra való felkészítésében, a differenciált (pl. eltérő generációjú és ezáltal a digitalizáció szempontjából eltérő képességstruktúrával rendelkező felnőttek) oktatásában alkalmazott módszereiket.
Collaborative partnership in the adult learning sector
The Kodolányi János University is participating as a partner in the implementation of the project " MAP - Mapping Digital Methods Applied in Adult Education in Partnership", led by the Békés County Government Office, with the support of international partners. The programme is funded by Erasmus+ KA220 and will run from 1 January 2022 to 31 December 2023.
The aim of the programme is for the partner organisations to expand their toolbox of methods for developing digital competences and digital awareness among adults through peer learning.
The partner organisations will share their methodologies in providing services/advice to adults with low digital skills, in defining digital competence levels and how to translate them into studies, in the widespread use of digital tools in adult education, in training teachers in digital literacy, in differentiated education (e.g. for adults of different generations and thus with different digital literacy structures).
The partners involved in this project are:
Results of the project:
1 Brochure/Collection of Best Practices will be created in English and in the partners’ national languages. 4 good practises / Partners required
1 system of criteria to measure the impact of the project (methods and tools on impact measurement).
1 study summarising project impacts will be prepared.
1 framework for further training of professionals engaged in adult competence development
Development proposals for policy-makers, adult education providers and other relevant organisations to facilitate the development of adult digital skills, and the digital switchover of adult education.