Kreatív Iparág és Menedzsment Kutató Intézet
Küldetése:
Kutatási platformot biztosítson a KJE azon képzései kutatásához, amelyek a művészeti alkotótevékenység, a tudásgazdaság olyan területeit fogják át, amelyek az alkotótevékenységhez, annak fejlesztéséhez, a kutatási és innovációs tevékenységekhez kapcsolódnak.
Feladata:
- A KJE jelenlegi kreatív képzéseinek és tevékenységének a kutatási platformjának kialakítása, annak feltárása, hogy a kreatív szakemberek hogyan tanulnak (konkrét tapasztalatok, reflektív megfigyelés, absztrakt konceptualizáció és aktív kísérletezés), melyek az üzletág fejlődési és fejlesztési trendjei, melyek a professzionalizáció folyamatai, mit jelent a kreatív vezetés, hogyan hat a szervezet típusa, kontextusa és kultúrája a vezetésre ( a foglalkoztatás trendjei, szervezeti jellemzők, stratégiai kihívások, vezetési modellek, minőségmodellek, innovációs eljárások).
- Új technológiák a kreatív és rekreációs iparágakban, számítógépes és mobil alkalmazások, termékek, javak, szórakoztatóipari játékok.
- Kreatív technológiák és a turizmus kapcsolatainak fejlesztési potenciálja feltárása.
- Operatív feladata a KJE kreatív és művészeti műhelyeinek stratégiai összefogása, a hallgatói tevékenység és a gyakorlati szolgáltatások koherens menedzsment rendszerének megteremtése, amely kiterjed az előművészeti produkciók, a televíziós és rádiós, a nyomtatott és online szerkesztés, a kiadói tevékenység, a hallgatói kulturális jól-léti tevékenység (kiállítások, szépíró kurzusok stb.) szakmai szolgáltatásainak fejlesztésére.
- Szakmai együttműködési hálózatok fejlesztése, kreatív klaszterekben való részvétel, kulturális és kreatív közpolitikai hálózatok fejlesztésének ügyképviselete.
- A kreatív iparágak és menedzsment területén a minőségi és innovációs standardok feltárása, a hallgatók és szakma felkészítése a fenti folyamatok menedzselésére.
- A kreatív gazdaság és menedzsment kutatásában közreműködnek a KJE képzési intézetei és tanszékei, a szakterületüknek megfelelő kapcsolódással, a kutatásokba való bekapcsolódással, a felhasználások és alkalmazások fejlesztésével, prototípusok kipróbálásával.
- A kreatív iparágak listája: hirdetés, marketing, építészet, művészet és antik termékek piaca, kézművesség, design, designer divat, film és video, interaktív szabadidő és szoftverek, kreatív iparági turizmus, előadóművészet, kiadói tevékenység, könyvtári tevékenység, szoftver és számítógépes szolgáltatások, TV, rádió, online média, terápiás művészetek.
- Kreatív foglalkozások, mint szakmák kutatása és képzésfejlesztési lehetőségeinek feltárása: marketing és PR, designer, könyvtáros, levéltári, muzeológiai kurátor, színész és szórakoztató művész, író, költő, táncos, koreográfus, zenész, művészeti igazgatók, grafikus tervező, ruhatervező, újságíró, szerkesztő, adásrendező, fotóművész és képszerkesztő, ruházati terméktervezők, zeneszerzők, szerkesztők, nyomdászok, TV, video, hangmérnökök, üveg és kerámiakészítők, bútortervezők, egyéb kézművesek, virágkötő, kézműves mesterséggel foglalkozók, szociális szférában dolgozó terápiás művészek és alkotók.
Célkitűzése:
Olyan eszmék, nézőpontok ösztönzése, amelyek segítik az üzleti szektor és a kreatív szektor üzleti innovációit, hatékonyan együttműködik, hálózatot fejleszt, és támogatja az eltérő kreatív szektorok konvergens viselkedését, a kreatív alkotás és fejlesztés folyamataiban. Kutatja a kreatív iparág fejlesztésének globális, európai, nemzeti és iparági trendjeit, folyamatait, a stratégiai döntéshozatal és az operatív üzletág szektorális rendszereit és működését. A kutatás kiterjed a kreatív üzletág és a vevői kapcsolatok, a viselkedések, a fogyasztói kultúra és magatartás kutatásának trendjeire, a menedzseri tevékenység folyamataira a változó digitális környezetben. A KJE oktatásaiban és kutatásaiban a kreatív ipari tartalom feltárása, a képzések, a képzés marketing, a SMART környezet fejlesztése.
Frissítve: 2020. 03. 26. 10:42