A Kodolányi János Egyetem oktatói által készített letölthető kiadványok
Neveléstörténet folyóirat (2004-2019)
A Kodolányi János Egyetem archív művelődés- és neveléstörténeti folyóirata
A Kodolányi János Egyetem művelődés- és neveléstörténeti folyóirata
A Kodolányi János Egyetem angol nyelvű interdiszciplináris folyóirata
A bölcsészettudományok kutatásának és oktatásának három évtizede
Harminc éves a Kodolányi János Egyetem 2. kötet
Társadalom és ember
A Budapest Fórum Egyesület a Kodolányi János Egyetemmel együttműködve számos konferenciát szervezett 2003 és 2010 között. A megjelent kötetek letölthetőek.
SZÉKESFEHÉRVÁR, 2010. JANUÁR 15.
A Neveléstudományi Egyesület 2010. évi konferenciája - részletes program, tartalmi összefoglalók
Kutatásomban arra kerestem a választ, hogy a magyar közoktatás digitális távoktatásban történő folytatása – a vírus által kialakult helyzet miatt – hogyan érintette a pedagógusokat, diákokat/hallgatókat és a szülőket. Intézmény- és településtípusonként kérdőíves felmérés segítségével kérdeztük meg elsőként a pedagógusokat a digitális oktatás megélésről. Fontosnak tartom az előkészületeket és a megvalósítás módját is. Kutatásunkban elsőként a felkészültség, az oktatásra fordított előkészítő munka és a családi élettel való egyensúly jelenik meg. Kutatásom második részében megjelenik a szülők hozzáállása, viszonyulása a digitális oktatáshoz. Ebben rákérdeztem a technikai háttérre, időkereteikre, módszertani tudásukra a mellett, hogy szubjektív visszajelzéseket is kívánok adni arról, hogy milyen módon fejleszthető a távoktatás digitális módja. Kutatásom célja – nem reprezentatív módon – feltárni azokat a visszajelzéseket, melyek a pedagógusok és szülők közösségéből érkeznek. E visszajelzések kapcsán támogatást kívánok nyújtani a fejlesztőknek, döntéshozóknak, oktatásszervezőknek ahhoz, hogy milyen eszközökkel érhető el nagyobb hatás és milyen igényük van a szereplőknek a rendszerben. Pozitív jövőképet kívánok felmutatni és bízunk abban, hogy ez az átmeneti helyzet olyan energiákat mozgósít, melyek felpezsdítik a hagyományos oktatás módszertanát és lefogadottá teszik a 21. századi módszereket az oktatásban.
In my research, I sought the answer to the question of how the extension of Hungarian public education in digital distance education - due to the situation created by the virus - affected teachers, students, and parents. We were the first to ask teachers about the experience of digital education with the help of a questionnaire survey by type of institution and settlement. I also consider the preparations and the way of implementation to be imperative. In our research, preparedness, preparatory work for education, and balance with family life appear first. The second part of my research shows the attitude of parents towards digital education. In this, I asked about their technical background, their time frames, their methodological knowledge, in addition to the fact that I also want to give subjective feedback on how to improve the digital way of distance learning. My research aims to explore, in a non-representative way, the feedback that comes from the community of educators and parents. In connection with these feedbacks, I would like to provide support to developers, decision-makers, and education organizers on the means to achieve greater impact and the needs of the actors in the system. I want to present a positive vision hoping that this transitional situation will mobilize energies that will invigorate traditional education methodologies and embrace 21stcentury methods in education.