2021. 11. 30.

Kodolányisok a fenntarthatóságért

November 18-21 között került megrendezésre az ENSZ 2021. évi második Fenntarthatósági Célokról szóló online nemzetközi konferenciája, melyen Dr. habil. Nagy Henrietta, egyetemünk Gazdálkodási és Menedzsment Tanszékének docense, valamint Gál Bianka és Szegediné Takács Emese mesterszakos hallgatóink is képviseltették magukat. 

Diákjaink voltak az egyetlen olyan magyar tanulók, akik a csúcstalálkozón részt vettek és előadtak. 

A UNIVERSITY OF MOLISE (Italy) és a CT UNIVERSITY LUDHIANA (India) közös eseményére- igaz, a járványhelyzet miatt csak virtuálisan- a világ minden tájáról érkeztek szakemberek, kutatók, tanárok, diákok, hogy három napon keresztül, összeadva tudásuk legjavát, közösen gondolkodjanak bolygónk és a rajta élők helyzetéről, problémáiról.

Az ENSZ 2015-ben, összesen tizenhét – 2030-ig megvalósításra váró - fenntarthatósági célt tűzött ki, melyek közül most a nyolcadikat (DECENT WORK AND THE EMPLOYMENT) vették górcső alá.
A konferencia megnyitóján, a Docler Holdinghoz tartozó Kodolányi János Egyetem docensét, a TECNIA INSTITUTE OF ADVANCED STUDIES (India) tiszteletbeli professzorát, Dr. habil. Nagy Henriettát kérték fel hozzászólónak.
Tanítványai, Gál Bianka és Szegediné Takács Emese voltak az egyetlen fiatalok, akik Magyarországot képviselték a tudományos kongresszuson.

Felkészüléséről, élményeiről Szegediné Takács Emesét, a Kodolányi János Egyetem Vállalkozásfejlesztés mesterszakos hallgatóját kérdeztem.

Milyen témában adott elő?
Magyarország helyzetét elemeztem, a fiatalok munkanélküliségének szempontjából.

Milyen formában történt a demonstráció?
Két részből állt maga a konferenciára való jelentkezés. Először is írni kellett egy körülbelül tíz oldalas angol nyelvű értekezést, ami a későbbiekben a szervezet hivatalos kiadványában meg is fog majd jelenni.
A prezentálást tekintve nehéz helyzetben voltam, hiszen azon túl, hogy a témakör előre meg volt határozva a direktorok által, az előadást illető eszköztáram is korlátozottnak bizonyult, a digitális környezet miatt. A szabályokhoz igazodva igyekeztem a kijelölt kérdéskörön belül olyan tematikát választani, amely a hallgatóságom számára is érdekes lehet, valamint engem is érdekel, inspirál.
Magán az előadáson az általam végzett kutatást kellett bemutatnom angol nyelven. Erre összesen tizenöt perc állt rendelkezésemre. Beszámolómat, egy diavetítéssel illusztrálva tettem színesebbé, érdekesebbé.

Kik vettek részt a konferencián? Mely célcsoportnak prezentálta a kutatási eredményeit?
A konferencia résztvevői több csoportra lettek felosztva. Voltak olyan szekciók, amikor egyetemi tanárok, professzorok, vagy az egyes szakterületek specialistái adtak elő. Egy külön blokkban pedig kifejezetten a meghívott egyetemek diákjai mutatták be vizsgálati eredményeiket.
Ami a saját analízisemet illeti, kicsit könnyített a helyzetemen, hogy nem egyszerre voltak jelen az egyetemi professzorok – mint ahogyan egyébként az ehhez hasonló csúcstalálkozókon, személyes lebonyolítás esetén - hanem jóval kisebb létszámban. Már-már családiasnak éreztem a légkört.

Mit gondol a professzorok előadásairól?
Nagyon jó élményekkel gazdagodtam. Érdekes volt megtapasztalni, hogy a világ különböző tájain élő, akadémista emberek, milyen eltérő szemszögekből közelítik meg ugyan azt a problémát, kérdéskört. Általuk, a saját világszemléletem is alakult, szélesedett.

Dr. habil. Nagy Henriettával együtt dolgoztak? Egyfajta konzulensi szerepet töltött be munkája során a tanárnő?
Pontosan. Nagyon sokat segített mind nekem, mind Biankának - aki egyébként az emberkereskedelem veszélyeit, valamint erre vonatkozóan a fiatalkorúak és a nők helyzetét vizsgálta - Dr. habil. Nagy Henrietta tanárnő. Kezdetben, ő hívta fel a figyelmünket a nem mindennapi lehetőségre, hiszen egyikőnk sem hallott még korábban a konferenciáról. A felkészülés során kedvesen, segítőkészen állt hozzánk. Miután elolvasta, javaslatokat, észrevételeket tett írásainkkal kapcsolatban. Ő volt az a bizonyos pont az „i” betűn, aki nélkül biztosra veszem, a szereplésünk nem sikerülhetett volna ilyen eredményesen.

Önök ketten voltak az egyetlen tanulók Magyarországról, akik előadtak. Ezt a privilégiumot, hogy lehetett megszerezni? Volt valamiféle előzetes bírálat ezzel kapcsolatban?
Nem, egyáltalán nem volt semmi ilyesmi. Furcsállottam is, hogy hiába volt bármely egyetemista számára nyitott a jelentkezés, csak mi ketten éltünk vele. Nagyon hálás vagyok a Dr. habil. Nagy Henriettának és magának a Kodolányinak is a sok segítségért. Amennyiben a jövőben lesz még rá lehetőségem, mindenképpen újra fogok pályázni.

Az esemény korántsem volt előzmény nélküli: 2021. júniusában 500 fős nemzetközi webináriumot rendeztek a TRADEPRENEUR GLOBAL ACADEMIC PLATFORM UK égisze alatt, a törökországi SAKARYA UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES és a Kodolányi János Egyetem közös szervezésében.
A majdnem 3 hétig tartó online rendezvényen 25 ország professzorai adtak elő több mint 100 egyetem hallgatóinak nagy sikerrel. Példátlan együttműködés volt a szervezők és a résztvevők között. 17 nap alatt az ENSZ 17 fenntarthatósági célja került a középpontba.


A webináriumról szóló beszámolónk az alábbi linkre kattintva érhető el: https://www.kodolanyi.hu/aktualis/hirek/1594

https://www.kodolanyi.hu/

https://www.facebook.com/kodolanyi/

https://www.instagram.com/kodolanyiegyetem/?hl=hu

#Együttvalóraváltjuk 

#Diplomakarnyújtásnyira

#Felvételi2022

 Szivek Laura 


« vissza

KJE felvételi tájékoztató

Töltsd le a KJE aktuális felvételi kiadványát!

PDF-ben letöltöm

Helyszínek

Budapesti Nemzetközi Campus
1139 Budapest,
Frangepán utca 50-56.
Székesfehérvári Oktatási Központ
8000 Székesfehérvár,
Fürdő utca 1.
Orosházi Oktatási Központ
5900 Orosháza,
Gyopárosi út 3/f.
info@kodolanyi.hu
+36 20 521 5184
Frissítve: 2022. 08. 08. 10:25
EFOP-4.2.1-16-2017-00004
EFOP-3.4.4-16-2017-00001 Calendula Terv