Hallgatóink mondták

Végzett hallgatóink mondták a képzésről

A Kodolányi János Főiskola közoktatás-vezetői képzésére nemcsak azért jelentkeztem, mert ez tűnt a legközelebbi, legjobban elérhető megoldásnak. A távoktatásos formában megszervezett képzés jól alkalmazkodott ahhoz a munkahelyi elfoglaltsághoz és életmódhoz, amelyben jelenleg élek. Mivel ez nekünk, pedagógusoknak már nem az első képzésünk, jó összehasonlítási alappal rendelkezünk ahhoz, hogy lássuk, mennyire alkalmazkodó, rugalmas és támogató ez az oktatási forma. Kétségtelenül a rugalmasság szükséges a hallgató és a főiskola részéről is, de az itt töltött képzés során ezt magam is megtapasztalhattam. Amikor feszített módon, sokféle kihívásnak kell megfelelni, nagyon sokat számít az emberi hozzáállás, a személyes, elfogadó légkör, a nyugodt és magabiztos derű, amivel körülvesznek. Az itt eltöltött idő alatt kialakult egy kis szakmai team is, amelyben olykor az oktató volt a főszereplő, máskor a hallgató adta át tapasztalatait, tudását a többieknek. És hiába ért véget a képzés, ez a támogató szakmai csoport azóta is él, és virágzik. Az oktatási rendszerünk átalakítása közben kellett használható tudást szereznünk, amit a vezetői munkánkban felhasználhatunk… és bizton állíthatom: ezt meg is kaptuk.

Faragóné Ulicza Henriette
még több vélemény

“Fantasztikus borokat kóstoltunk, nagyon felkészült oktatónk volt és rendkívül sok új ismeretet szereztünk. Különleges, ritka borokkal találkoztam, amire más keretek között nem lett volna lehetőségem. Ildikó rendkívül türelmes és szakmailag nagyon naprakész, sokrétű ismereteit hatékonyan adja át a tanfolyam résztvevőinek. A szakmai munka mellett jó hangulat és fesztelen barátságos légkör, felüdülés volt minden alkalom. Köszönöm! Pallai Petra”
2015. március - Pallai Petra, Borismereti tanfolyam, sommelier - haladó

“Szívből ajánlom minden érdeklődőnek, borszeretőnek és borszakértőnek, hogy tapasztalja meg saját maga, miért választotta a Magyar Sommelier Szövetség Káli Ildikó asszonyt az év legjobb oktatójának! Kivételes, különleges élményekben lesz része a tanfolyamok során, sok elméleti és gyakorlati tudással fog gazdagodni, fejlesztheti képességeit és különlegesen szép borokkal találkozhat. És alig várja majd a folytatást. Merkler-Szántó Judit”
2015. március - Merkler-Szántó Judit, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

http://bit.ly/2a91q7C
2014. február - Rajkort Miklós, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

“Inspiráló, fejlesztő órák voltak, remek hangulatú találkozók, amelyeken mindenki úgy érezhette, van értelme annak, amit alkot, és személyre szóló útmutatást kapott hozzá. ”
2014. ősz - Radnai Anna, Szépírói kurzus (kreatív írás)

“Nagyon régóta írok. Felnőttként végeztem a KJF kommunikáció-angol szakán, így néha belenézek a honlapon lévő továbbképzésekbe. 2013-ban jelentkeztem Mentálhigiénés képzésre, és ekkor láttam meg a Szépíró kurzus lehetőségét is.
Mind a három modult elvégeztem, de úgy döntöttem, hogy a lírakurzust megismétlem...
Meglepő volt a segítség, amit kaptam a kurzus során: nem csak megjelenési lehetőségben segített, hanem felolvasóestek során tapasztalatokat kaphattunk az irodalmi életről, sőt, kiadókkal és írokkal találkozva bepillantást nyerhettünk a szakmába is. Nekem mégis abban segített a legtöbbet, hogy önbizalmat kaptam, és megismerhettem olyan technikákat, melyek előtte nem voltak birtokomban. Még egy Szépíró kurzus Antológiát is összeállítottunk, a főiskola támogatásával!”
2014. december - Zsengellérné Nagy Izabella, Szépírói kurzus (kreatív írás)

“Élvezetes előadások, finom borok. Nagyon jó társaság! Sokat tanultam a borokról. Oktatónk nagy türelemmel mutatta be a borok világát. Köszönöm, hogy lehetőségem volt ebben a csapatban tanulni a borról!”
2014. ősz - Mag Zoltánné, Andrea, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

“Az oktató felkészültsége és széleskörű ismeretei felülmúlták előzetes várokozásaimat. Élvezetes és lendületes előadásmóddal, a hallgatói igényekre odafigyelve, úgy sikerült az anyagot átadnia, hogy egyáltalán nem éreztem száraznak, "tankönyvszagúnak". Élmény egy olyan nagy tudású embertől tanulni, akiben mindez szakmai alázattal és teljes odaadással társul.”
2014. ősz - Medgyesi Judit, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

“Fantasztikus türelemmel és nagy szaktudással tanított minket Ildikó. Hiteles és teljesen magával ragadó órák voltak. Minden óra repült, élvezetes, vicces, értékes idő volt. Jó társaság, sok tudás és tartalom. Köszönetet szeretnék mondani, rendkívül meg vagyok elégedve.”
2014. ősz - Pallai Petra, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

“A tanfolyam teljes lebonyolítása nagyon tetszett, kiváló volt a szervezés, az oktatás. Valamint a nagyszerű csoporttársak és a kiváló borok kóstolása miatt gyorsan véget érő órákra jó szívvel és nagy-nagy örömmel gondolok vissza! Egy szuper csapat jött össze sokféle korosztályból”
2014. ősz - Kettős Richárd Kornél, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

“Magával ragadott Káli Ildikó szeretete a borok felé. Érezhetően missziónak tekinti a minőségi borkultúra terjesztését. Nagy élmény hallgatni.”
2014. ősz - Molnár László, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

“Nagyon kellemes tapasztalataim vannak a tanfolyamról. A borok, a tananyag, az oktató és a tanulótársak tekintetében is. Nagyon sok új, izgalmas dolgot tanultam és még inkább felkeltette a tanfolyam az érdeklődésemet a borok irányába.”
2014. ősz - Gazsó Viktória, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

“A nagyon jó társaság mellett, a változatos borok, az oktatónk felkészültsége kifogástalan volt. Nagyon jól éreztem magam és mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a varázslatos utazást a borok világában!”
2014. ősz - Horváth Hanna, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

“Jól felépített tematika, lelkes, élvezetes előadások. Ez már elhivatottság. Köszönjük!! ”
2014. ősz - Mag Zoltán, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

“Több évig dolgoztam külföldön különböző gazdasági területen, amelynek köszönhetően anyanyelvi szintű nyelvtudásra tettem szert. Jelenleg a Nemzetgazdasági Minisztériumban dolgozom, mint protokoll és nemzetközi kapcsolatok szakreferens. Munkám során gazdaságstratégiai témában levelezek és fordítok háttéranyagokat.


A gazdasági és társadalomtudományi szakfordító képzést munkámból kifolyólag igen hasznosnak tartom, mert a képzés során nagy hangsúlyt fektettünk a sajátos fordítói problémák megismerésére, amelyekkel nap mint nap szembesülünk szakmai anyagok fordítása alkalmával. A magasan képzett oktatók az órákon gyakorlatban tanítottak a nyelvtani és stilisztikai dilemmák megoldására; számos szakterület terminológiájával ismertettek meg bennünket a célnyelvre történő fordítások során.
Kezdő és gyakorló fordítók számára egyaránt csak ajánlani tudom a képzést. ”

Hossó Nikoletta, Társadalomtudományi és gazdasági szakfordító (angol, német)

“Nagyon jó volt egy olyan közösség részévé válni, amely az ország egészéből verbuválódott. A közösségbe a tanárainkat is beleértem, akik a tanítás során hihetetlen empátiával hangolódtak ránk. Valóban érdekelte őket a mi tapasztalati anyagunk, s erre megpróbáltak építeni is.
Közösségformálás szempontjából Folmeg Márta óráit emelném ki. Segítő tanácsaival, módszertani ajánlásaival felvértezve maximális önállóságot adott számunkra, s hihetetlenül érdekes órákat dobtunk össze. Órán alkalmazott játékaival a csoportszintű kapcsolatteremtést indította el. Nagyon jó volt az, hogy prezentációs kiselőadásokat várt el tőlünk. Ez sokunknak az első ilyen szereplésünk volt. Darai tanár úr volt kezdeményezője annak, hogy közös e-mail felületünk legyen. Ezen keresztül aztán minden tanártól megkaptuk az óravázlatokat, ami nagyban segítette az anyag és a kötelező irodalom feldolgozását.
A tananyaghoz inkább iránymutatásokat kaptunk, feldolgoznunk egyedül kellett. Az iránymutatások viszont jók voltak; a szemléletmódot, a vizsgálódás szempontjait jelölték ki. A pszichológiai és pedagógiai tárgyaknál nagyon jónak tartottam, hogy az erkölcsi fejlődésre koncentráló megközelítéseket gondoltuk újra végig tanáraink segítségével. A módszertani órákból többre lenne szükség. Ennek hogyanját viszont elképzelni sem tudom.(A módszertan a tanítási órákra is vonatkozik, meg a szakdolgozat módszertanára is.)
Jó volt viszont, hogy mindegyik vizsgánk a továbbképzési napra, vagyis szombatra volt szervezve. Tetszett, hogy sokféle / változatos írásbeli feladatot/vizsgalehetőséget kaptunk. A záróvizsga szóbelije pedig formájával (és tételsorával tartalmilag is) méltó összegzője volt tanulmányainknak.
Összegezve azt mondanám: jó tartalmú képzést állítottak össze. A tananyag és a tanári gárda oktatása szemléletformáló. Ezzel a képzéssel ,úgy érzem, gazdagodtam. Tanári pályám során hasznosítani fogom tudásom újabb elemeit.”
Cseri Bogáta, Erkölcstan, etika szakos pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak

“A Pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzési szak elvégzése a harmadik diplomám megszerzését jelentette. A képzésen korszerű, innovatív és a szakmai fejlődésem elősegítéséhez szükséges tárgyakat tanulhattam, olyan széleskörű tudással rendelkező oktatóktól, akik helikopter szemléletű látásmódjukkal hozzájárultak tudásom sokrétű gyarapodásához. A képzés során olyan hasznos tudás-csomagot és sajátos szemléletmódot kaptam, amely megkönnyíti a pedagógus portfólióm elkészítését. Ezért is gondolom, hogy a pedagógus életpálya modellbe a megszerzett tudás és végzettség jól illeszkedik.”

Molnárné Magócs Noémi, Pedagógus szakvizsga

“Jómagam a Székesfehérvári Munkácsy Mihály Általános Iskolában tanítok alsóban magyar és éneket. Munkahelyem – mint referenciaintézmény – a jógyakorlatok színtere és tárháza: kezdő- és gyakorló pedagógusként az állandó tanulás és ismeretszerzés helye. A kidolgozott folyamatok biztosítják a minőségi rendszerszemléletet. Ez sajnos sok helyen hiányzik.
Nem véletlenül választottam a Kodolányi Főiskolán a Minőség- és folyamatmenedzsment pedagógus szakvizsgára való felkészítést: a mai magyar oktatási rendszer gyenge pontja a minőség folyamatos biztosítása és a minőség tudatos irányítása, vagyis a minőségirányítás. Itt, a Kodolányin megismerkedhettünk többféle minőségirányítási rendszerrel elméleti szinten. Ami az oktatók szakmai kvalitását mutatja, hogy nemcsak csoporttársaink által bemutatott helyi minőségértékeléssel találkozhattunk, hanem egy csoportos szakmai gyakorlat keretében Szolnok város intézménykomplexumának gyakorlati minőségirányításával is megismerkedhettünk. Tapasztalatom szerint elsősorban vezetés és igazgatás emberi és szakmai tudatossága és irányítása meghatározza az intézmény sorsát: a minőségi oktatás emelkedő színvonala jellemzi vagy az elvándorlás és intézménybezárás lesz a rendeltetése. Maximálisan illeszkedett a szakmai gyakorlaton bemutatott tudás az elméleti anyagokhoz. Láthattuk, hogyan vált minőségorientálttá ez az intézmény, s hogyan épült be a Kodolányin szerzett ismeret a hétköznapi munka folyamatába. Ez meghatározó élményt jelentett számomra.
Az iskolánk, mint intézményünk hatékony és eredményes működését nemcsak a külső (aktuálpolitikai és gazdasági) tényezők határozzák meg, hanem a mi saját nevelési és oktatási szemléletünk és a személyi állományunk emberi-, szakmai kvalitásai. Ehhez szükség van helyes önismeretre (szakmai, humán), szociokulturális viszonyok felismerésére, tudatos alkalmazására, a szervezeti kultúra áttekinthetőségére és folyamatainak tudatos és minőségorientált szabályozására. Ehhez a tanév folyamán rengeteg szakmai anyagot kaptunk és dolgoztunk fel az oktatók szakmai irányítása mellett. Kiemelem a Kodolányi János Főiskola oktatói közül Hervainé dr. habil Szabó Gyöngyvér, Kállai Mária, Dr. Bordás Sándor, Balázsné dr. Drozgyik Klára, dr. Dancsó Tünde és dr. habil Réthy Endréné kimagasló munkásságát, mellyel nemcsak szakmai tudásunkat növelték és hivatásunkat erősítették, hanem humánus személyiségükkel, kollegiális magatartásukkal megteremtették egy XXI. századi minőségorientált főiskolai keretek között működő szakmai műhelymunka alapjait is.
A Kodolányi Főiskolán a tanulmányaim során megszerzett tudásomat a hétköznapi életemben, munkám során hasznosítom és élem a mindennapokban. Ezáltal egy szebb és jobb életre törekvő következő generációt tudok életútján elindítani. Hiszem és vallom Eötvös József szavait: „Félig sem olyan fontos az, mit tanítunk gyermekeinknek, mint az, hogy tanítjuk. Amit az iskolában tanultunk, annak legnagyobb részét elfelejtjük, de a hatás, amelyet egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségeinkre gyakorol, megmarad.””

Fux István, Minőség- és folyamatmenedzsment pedagógus szakvizsga

“Örülök, hogy a Kodolányi János Főiskolára esett a választásom, amikor eldöntöttem, hogy a munkámhoz szükséges ismereteimet tanulással bővítsem. Ebben nagy segítségemre volt Marton Márta felnőttképzési programfelelős, amikor az iskolában rejlő lehetőségekről, az óraadó tanárok szakmai elismertségéről, az iskolai életről beszélgettünk.
A bátorító és meggyőző szavak után döntöttem úgy, hogy érdemes a szabadidő szervező és játékpedagógia szakra jelentkeznem.
Nem csalódtam, hiszen, a választott szak tanmenete nem csak az elméleti modellek megismerését, megértését segítette elő, hanem egyfajta gyakorlati szemléletet is biztosított a szabadidő helyes eltöltésének szervezéséhez, amit munkám során nap, mint nap használni tudok.
Tanáraink nemzetközileg is elismert szakemberekből állnak, akik nemcsak lexikális, hanem a gyakorlatban megszerzett tudásukat is átadják. A magas szakmai színvonal, a gyakorlatra fektetett hangsúly, valamint a hallgatóbarát hozzáállás még tovább fokozták bennem azt az érzést, hogy jól választottam.
Csoporttársaimmal, tanáraimmal sikerült jó viszonyt kialakítanom, sőt mivel hasonló területen dolgozunk már szakmai kapcsolatok is születtek. Remélem, ezen ismeretségek sokáig tartanak és a jövőben kölcsönösen tudjuk segíteni egymást azzal a tudással, amit itt szereztünk.

Bíztatok mindenkit, hogy ebben az intézményben töltse főiskolás éveit és szerezze meg itt diplomáját!”

Toldi Lászlóné Tünde, Játékpedagógia és szabadidő-szervező

“Amikor az Erkölcstan- Etika szakos pedagógus- szakirányú továbbképzésre jelentkeztem a Kodolányi János Főiskolára, már tudtam, hogy nem veszek zsákbamacskát, hiszen 2012-ben ugyanitt végeztem el az Inkluzív nevelés tanára mesterszakot.
Az oktatók felkészültek, széles látókörűek az iskolában és a változó igényeknek megfelelően rugalmasan, de következetesen tanítanak, gyakorlatorientált, életszerű, a mindennapokban jól hasznosítható tudást adtak.

Az erkölcstan tantárgy bevezetésével nekünk, pedagógusoknak meg kell újulnunk, hiszen ezen a téren a szakemberek képzése hiányos volt. Számomra nagyon kedvező, hogy itt a Kodolányin teremtődött erre lehetőség.
A sokat reklámozott 30-60 órás tanfolyamok nem lesznek elegendők a tárgy tanítására, a közeljövőben csak szaktanár taníthatja majd azt.
Itt újabb diplomaként, kiegészítő képzésben, tanári szakot végezhettünk el egy tanév alatt.
A képzés során erkölcsi, etikai és filozófiai bevezetés után az erkölcstan tantárgy oktatásának módszertani alapjait sajátíthattuk el.

A megszerzett ismereteket azonban nem csak az erkölcstan tantárgy oktatása során tudjuk hasznosítani, hanem az iskolai nevelés kérdéseiben, az osztályfőnöki órán, és egyéb iskolai programok szervezése során is.

Feltétlenül említésre méltó, hogy a továbbképzésre az ország több tájáról jártak kollégák, így kovácsolódtunk össze mindannyian. A kapcsolatot azóta is tartjuk és így nagyobb az áttekintésünk az oktatásügy helyzetéről.”

Bándoliné Laczi Lívia Erkölcstan-etika szakos tanár IX. Kerületi Szent-Györgyi Albert Általános Iskola és Gimnázium, Erkölcstan, etika szakos pedagógus szakirányú továbbképzési szak

“A Kodolányi János Főiskola közoktatás-vezetői képzésére nemcsak azért jelentkeztem, mert ez tűnt a legközelebbi, legjobban elérhető megoldásnak. A távoktatásos formában megszervezett képzés jól alkalmazkodott ahhoz a munkahelyi elfoglaltsághoz és életmódhoz, amelyben jelenleg élek. Mivel ez nekünk, pedagógusoknak már nem az első képzésünk, jó összehasonlítási alappal rendelkezünk ahhoz, hogy lássuk, mennyire alkalmazkodó, rugalmas és támogató ez az oktatási forma. Kétségtelenül a rugalmasság szükséges a hallgató és a főiskola részéről is, de az itt töltött képzés során ezt magam is megtapasztalhattam.
Amikor feszített módon, sokféle kihívásnak kell megfelelni, nagyon sokat számít az emberi hozzáállás, a személyes, elfogadó légkör, a nyugodt és magabiztos derű, amivel körülvesznek. Az itt eltöltött idő alatt kialakult egy kis szakmai team is, amelyben olykor az oktató volt a főszereplő, máskor a hallgató adta át tapasztalatait, tudását a többieknek. És hiába ért véget a képzés, ez a támogató szakmai csoport azóta is él, és virágzik.
Az oktatási rendszerünk átalakítása közben kellett használható tudást szereznünk, amit a vezetői munkánkban felhasználhatunk… és bizton állíthatom: ezt meg is kaptuk.”

Faragóné Ulicza Henriette, Közoktatási vezető és pedagógus szakvizsga

“Nagyon sok hasznos gyakorlati és elméleti tapasztalattal gyarapodtam.”
Naszádos Zoltán, Bevezetés a pálinka világába

“Gyakorlatias, rengeteg ötletet, javaslatot kaptunk. Kiváló előadó, nagyon jó légkörben eltöltött előadás, beszélgetés volt.”
Péterfalvi Lajos, Bevezetés a pálinka világába

“Az oktatók felkészültsége, az anyag leadása magával ragadó volt, hasonló oktatáson szívesen részt vennék a jövőben is!”
Kutala Gábor, Fehér-, vörös-, és roséborok készítése

“Nagyon tetszett a tematika és az előadók szakmai és pedagógiai tudása.”
Tóth Zoltán, Fehér-, vörös-, és roséborok készítése

“A képzés tartalma színvonalon felüli volt, köszönöm szépen.”
Borzán Miklós, Fehér-, vörös-, és roséborok készítése

“A tanfolyam során is többször tapasztaltuk, hogy egy-egy borhoz időre van szükség, amíg kinyílik, megmutatja magát és valóban érdemes volt várni egy kicsit, mert teljesen más élményt nyújtott pár perccel később.
Én nagyon sokat tanultam az ilyen esetekből és ma már teljesen máshogy tekintek egy borra.”
2013. ősz - Kertesi Anna, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

“Ha ilyen élvezetes volt a kezdő, milyen lehet a haladó?”
2012. ősz - Kiss Ferenc, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

“Úgy érzem, hogy azok a "szakemberek", akik a borral, borkészítéssel és értékesítéssel foglalkoznak, részt vennének egy ilyen jellegű sommelier képzésen, sokkal jobban tudnának a borokról beszélni, készíteni, értékesíteni, a magyar borkultúra ez által sokkal magasabb szintre jutna!”
2012. ősz - Kupi László, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

“Arra talán eddig is képes voltam, hogy eldöntsem ízlik-e a bor, amit kóstolok, vagy sem. A tanfolyam után ezt nagyobb eséllyel meg is tudom indokolni.”
2012. ősz - Varga Ádám, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó

“Kellemes kedd esti program volt, jó társaságban és remek tanárnővel. Finom borokat kóstoltunk, illetve azóta is hasznosan alkalmazom az itt hallottakat és tanultakat. A tanfolyam óta a családban már nincs olyan, hogy csak megiszunk egy pohár bort, hanem beszélgetünk is az élményről.”
2012. ősz - Kis Viktória, Borismereti tanfolyam, sommelier - alapozó