|
 |
 
|
 |
|
|
„E
cikk szerzője kettős minőségben állt, illetve
áll kapcsolatban az új nagyszótárakkal, elsősorban
a magyar-angol kötettel. Egyrészt szerkesztőként
a mű készítésének munkálatai során, másrészt
pedig - azóta is - rendszeres használójaként.
Ennélfogva az látszott célszerűnek, ha az
alábbiakban a kötetek Bevezetésében leírt,
s bárki által olvasható tényszerű ismertetés
és tudnivalók mögé tekintő, praktikus és “felhasználóbarát”
elemzésre kerül sor.”
¤
Magyarics
Péter: Szótárrecenzió
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
|
"„A
hősök nem egyértelműen jók vagy rosszak: Cordelia
őszintesége mögül hajthatatlanság, tapintatlanság
sejlik föl, Lear nemcsak kíméletlen, hanem
részvétre képes megalázott ember is. A gonosz
hősöket valamiféle elrendelés mozgatja és
rántja mind mélyebbre a gonoszság lejtőjén.
A tragédia már az egymáson áttört, egymásnak
ellentmondó jelentések beláthatatlan, felmérhetetlen,
végtelenül változatos és minden pillanatban
változásra megérett világa. Sem a természet,
sem a társadalom, sem az ember belső világa
nem tartalmazza megnyugtató biztos rendszerét
a boldogságnak. Az emberi lét tragikus, de
elviselése kötelező, példázza a Lear király.”
¤
Kiss Zsuzsanna: Mit írt Shakespeare
a Lear Királyban? A tragédia "eredeti"
és egyetemes témája
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
|
„The
privatization of higher education had different
measurements and rates in the world and it
took place in order to complement the state
sector and to satisfy the needs of the labour
market in the process of mass-production.
The fact that this sector was established
shows the successful adaptation of the countries’
labour markets to the needs of economy. One
of the main characteristic features of the
sector is the attraction of students with
lower social background and social status.
It is a worldwide phenomenon that private
institutions are concentrated in the developed
regions, increasing the competitiveness of
these areas.”
¤
Szabó
Péter: The Problems of the Common European
Educational Zone and Hungarian Higher Education
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|