Koddolányi János Főiskola - Székesfehérvár

AlbaMag - Regionális Portál

NetMedia - European Online Journalism

 

 

„E cikk szerzője kettős minőségben állt, illetve áll kapcsolatban az új nagyszótárakkal, elsősorban a magyar-angol kötettel. Egyrészt szerkesztőként a mű készítésének munkálatai során, másrészt pedig - azóta is - rendszeres használójaként. Ennélfogva az látszott célszerűnek, ha az alábbiakban a kötetek Bevezetésében leírt, s bárki által olvasható tényszerű ismertetés és tudnivalók mögé tekintő, praktikus és “felhasználóbarát” elemzésre kerül sor.”
¤
Magyarics Péter: Szótárrecenzió

 
 
   
 

"„A hősök nem egyértelműen jók vagy rosszak: Cordelia őszintesége mögül hajthatatlanság, tapintatlanság sejlik föl, Lear nemcsak kíméletlen, hanem részvétre képes megalázott ember is. A gonosz hősöket valamiféle elrendelés mozgatja és rántja mind mélyebbre a gonoszság lejtőjén. A tragédia már az egymáson áttört, egymásnak ellentmondó jelentések beláthatatlan, felmérhetetlen, végtelenül változatos és minden pillanatban változásra megérett világa. Sem a természet, sem a társadalom, sem az ember belső világa nem tartalmazza megnyugtató biztos rendszerét a boldogságnak. Az emberi lét tragikus, de elviselése kötelező, példázza a Lear király.”
¤ Kiss Zsuzsanna: Mit írt Shakespeare a Lear Királyban? A tragédia "eredeti" és egyetemes témája

 
 
   
 

„The privatization of higher education had different measurements and rates in the world and it took place in order to complement the state sector and to satisfy the needs of the labour market in the process of mass-production. The fact that this sector was established shows the successful adaptation of the countries’ labour markets to the needs of economy. One of the main characteristic features of the sector is the attraction of students with lower social background and social status. It is a worldwide phenomenon that private institutions are concentrated in the developed regions, increasing the competitiveness of these areas.”
¤ Szabó Péter: The Problems of the Common European Educational Zone and Hungarian Higher Education