Távoktatásos levél Londolból

Cikk dátuma 2020. április. 03. | KáVé
Távoktatásos levél Londolból

A történelem szakos hallgatók társaik hiánya miatt panaszkodnak


Dr. Simándi Irén, a történelem tanszék tanszékvezetője a járvány miatt megváltozott körülményekben nagyon fontosnak tartja a hallgatókkal való kiemelt kapcsolattartást is a megfelelő színvonalú távoktatás mellett. A tanárnő azt is elmondta, természetesen elmaradnak a szokásos levéltári, múzeumi kihelyezett órák is. A figyelem a távoktatásra színvonalára, valamint a folyamatos telefonos és netes kapcsolattartásra koncentrálódik. Ezekről a témákról beszélgettünk.

A történelem szak esetében milyen nehézségekkel járt az átállás a távoktatásra, milyenek az eddigi tapasztalatok?

Nem volt semmiféle nehézség. A tanszék kollégái évek óta oktatnak távoktatásban. A tanszék minden oktatója jól ismerte a technikát, az előadásokat és a gyakorlati munkát gond nélkül sikerült elvégezni.  A legnagyobb rendben folyik az oktatás az új rendszer első hetétől kezdve.

Egy óraadó kollégánk, Seres Dániel a következőket írta nekem: „csak azért írok, hogy elmondjam, mennyire örülök annak, hogy az elmúlt három évben lehetőségem volt a Kodolányin beletanulni a távoktatásba. Sokkal könnyebben vettem az akadályokat a gimnáziumi munkámban is az elmúlt évek tapasztalataival a hátam mögött”.

Hogyan fogadták a hallgatók a megváltozott rendszert?

A hallgatóink részéről semmiféle fennakadásról nem érkezett információ. A kérdések sokasága a megváltozott helyzet miatt érkezett. A hallgatóink szerint, az Egyetem vezetése gyorsan, folyamatosan és pontosan tájékoztatta őket. A március 23-ától tartott előadások zökkenőmentesek. A hallgatók gond nélkül „részt tudak venni” az órákon.  A történelem szakos hallgatók a társaik hiánya miatt panaszkodnak. Még a zsúfolt hétvégi órák is hiányoznak a levelező tagozatos hallgatóinknak.       

Mi a helyzet a szakmai gyakorlatokkal, hogyan teljesíthetik ezt a hallgatók, hányad évesek esetében okozza a legnagyobb problémát az új rendszabály?

A megkezdett gyakorlatokat elfogadjuk teljes értékűnek, a még meg nem kezdett gyakorlatok esetében halasztást kapnak a hallgatók a kezdést illetően. Ez egyébként a második évfolyamosokat érinti, megnyugtattuk őket, hogy van idejük pótolni, ha a járvány elmúlik.

A mentori órákat automatikusan fogadjuk el. Egyébként mentortanárként sok levelet kapok, a hallgatóknak szükségük van ránk, nagyon fontos a kommunikáció, fontos, hogy érezzék, ha korlátozottan is, de törődünk velük. Folyamatosak a levelezések is az oktató-hallgató kapcsolatban, szinte hihetetlen, de minden levélre válaszolnak. Szeretnék egy Londonban élő, nemzetközi tanulmányok szakos  tanítványom leveléből idézni:

„Remélem, jól viselik ezt a rendkívüli időszakot, és Önök szeretteikkel együtt biztonságban vannak, és egészségesek. Távoktatásos hallgatóként én már jobban hozzászoktam ahhoz, hogy úgy haladjak a tanulmányaimmal, hogy nagyon keveset vagyok az egyetemen. A Kodolányi eddig nagyon is hozta az elvárt színvonalat, ha nem magasabbat. Én úgy tapasztalom, mindenképpen urai a helyzetnek, és mi hátrányt nem szenvedünk. Köszönjük. A mentori órára visszatérve, mivel a nemzetközi hét elmarad, és gondolom a konferenciákat sem fogják online megtartani, talán hasznosak az én tapasztalataim is, főleg gazdasági és a társadalomtudományi szakokon. Az angolul jól tudóknak ajánlanám az LSE (London School of Economics) podcast-jait, melyek megtalálhatók online. Néhány direkt podcastnak készült, néhány konkrétan egy-egy előadás felvétele. Mivel Londonban vagyunk, sok Nagy-Britanniára koncentrál, de vannak nemzetközi jelentőségűek Itt találhatóak: ( http://www.lse.ac.uk/lse-player  ), de Soundcloud-on is vannak. Soundcloud-on pedig főleg NeTásoknak lehet hasznos a SOAS (School of Oriental and African Studies). Üdvözlettel, Telkesi Tamara.

A végzősök esetében milyen intézkedések segítik a szakdolgozatok elkészítését, hogyan oldjátok meg, hogy ne csússzon a diplomázás (záróvizsga)?

A szakdolgozatokat folyamatos online konzultációkkal, adatbázisokhoz való hozzáféréssel segítjük. A záróvizsgára még nem született megoldás.

A KJE nem túl nagy intézmény, a családias légkör mindig is jelen volt. Mi az, amiben  szerintetek többet tud nyújtani a hallgatóknak az egyetem ebben a rendkívüli időben?

Azt gondolom nemcsak a rendkívüli időkben. Ez korábban is így volt! A személyes segítség a hallgatók minden élethelyzetében nagyon fontos. Azt gondolom – miután az ELTÉ-n tizenhat éve oktatok – a Kodolányi János Egyetem ebben egyedüli. Ezért vagyunk mi jobbak mindenkinél. Egy távoktatásos, történelem szakos hallgatói leveléből szeretnék idézni ismét:  „Drága Tanárnő! Nagyon szépen köszönöm, hogy hívtál a online órák miatt. Csurgai tanár úrral nagyon jó óránk volt legutóbb. Nálunk minden rendben van, 25-én volt a legkisebbik lányunk születésnapja, küldök néhány fotót. Vigyázz nagyon magadra, Andi”. Naponta sok órát töltök azzal, hogy minden hallgatónak válaszoljak. Nincs kivétel.

 

Virágh Ildikó

 

 

 

 

Kodolányi János Egyetem

Kodolányi János Egyetem
Cím: 5900 Orosháza, Gyopárosi út 3/f.
Kodolányi János Egyetem
Cím: 1139 Budapest, Frangepán utca 50-56.
Telefon: (1) 238 9327

Kodolányi János Egyetem
Cím: 8000 Székesfehérvár, Fürdő utca 1.
Telefon: (22) 543-400
Impresszum | Szerzői jogok | Etikai kódex | Médiaajánlat