Projekthét:"Mit üzen a Kommunikáció Tanszék?"

Cikk dátuma 2018. október. 11. | Mozaik


Bagladi Barnabás - kommunikáció és médiatudomány szak, II. évfolyam

Márkaépítési workshop felméréssel, plakáttal, toborzóbeszéddel

Márkaépítési workshopot tartott a kooperációs hét szerdai napján a kommunikáció tanszék. Olvastam valahol, hogy a marketing művészete a márkaépítés mûvészete, s mivel ennek ellenére kevés jól érthető könyv és cikk olvasható magyarul a brandingről, nagy várakozással mentem a programra. A közösségi média virágzásának korában viszonylag egyszerűnek tűnik a márkaépítés, pedig valójában időigényes és hosszadalmas feladat. 

A személyes márka építése először észrevétlen történik, hiszen viselkedésünkkel, megnyilvánulásainkkal, megjelenésünkkel kialakítunk a világ számára magunkról egy képet. Ám a tudatos márkaépítéssel szándékosan törekszünk arra, hogy személyes márkánkat folyamatosan kommunikáljuk mégpedig úgy, hogy pozitív képet alakítsunk ki magunkról.

A workshopon érdekes feladatokat kaptunk a márkaépítés folyamatának gyakorlatából, megtapasztalhattuk, milyen feladatok elvégzése után lehet nekilátni egy brand felépítésének. Ilyen például a felmérések készítése, majd a kapott eredmények feldolgozása, elemzése.
Egy ilyen felmérés témája az volt, hogy gyűjtsük össze,  mely szavak és mondatok hangzanak el leggyakrabban az egyetemünkön a folyósokon a szünet alatt.
Kiderült, hogy a legsűrűbben használt szavak a cigi, kávé és a büfé, ami nem meglepő, hiszen ezek egy egyetemi szünet esszenciái. Kiderült, hogy tovább cizellálja a kérdéskört a hallgatók éhségi szintje, hiszen sokan megemlítették a szomszéd Tescót illetve a kínai büfét  is.
Felmerültek az örökzöld felsőoktatási kifejezések, mint Neptun és Moodle, illetve a rettegett lexémák, mint a zh vagy vizsga. Gyakran emlegetik még a kondit, hiszen teljesíteni kell azt az átkozott tíz alkalmat, hogy megkapják az aláírást. Szünet végén pedig valaki szinte biztos, hogy megkérdezi: "Hol leszünk?", vagy "Milyen óra lesz?".
Ezen kívül a csoportokra osztott hallgatók terveztek a tanszéknek plakátokat, íródott egy frappáns toborzóbeszéd, és javaslatokat adtak, hogy milyen tartalmakkal töltsék meg az iskola Youtube és Instagram felületeit.

Kodolányi János Egyetem

Kodolányi János Egyetem
Cím: 5900 Orosháza, Gyopárosi út 3/f.
Kodolányi János Egyetem
Cím: 1139 Budapest, Frangepán utca 50-56.
Telefon: (1) 238 9327

Kodolányi János Egyetem
Cím: 8000 Székesfehérvár, Fürdő utca 1.
Telefon: (22) 543-400
Impresszum | Szerzői jogok | Etikai kódex | Médiaajánlat