PAL-Promoting Accreditation of Learning

Cikk dátuma 2015. május. 27. | KáVé
PAL-Promoting Accreditation of Learning

Újabb szakaszba érkezett a főiskola nemzetközis csapatának pályázata

Főiskolánk immáron harmadik alkalommal vesz részt a BMC (Belfast Metropolitan College) partnereként az Erasmus+ program keretei között egy nemzetközi projektben. A projekt célja, hogy olyan keretrendszer kerüljön kidolgozásra, amely segítségével az informális ill. non-formális tanulás eredményei is elismerhetők egy szervezetben. A projekt eredményeit az ír, a litván és a lengyel partnerek mellett, bárki hasznosíthatja, hiszen az informális ill. non-formális tanulási eredmények elismerése egy szervezett számára egyértelműen a tanulási lehetőségek bővülését jelenti, alapvető jelentőséggel bírhat különösen a VET szektor szereplői, oktatói számára az oktatás és a munka világa közötti kapcsolatok erősítésében. 

 

              

Az informális ill. non-formális tanulási eredmények elismerése, megosztása a szervezeten belül csökkentheti a tanulásra, továbbképzésre fordítandó költségeket és időt, növelve ezáltal a ráfordítás gazdasági megtérülését. Szerepe lehet az egyéni karrier tervek és utak kialakításában, szervezeti szintű összehangolásában, növelve az oktatók személyes tanulási motivációját. Az egységes keretrendszer kidolgozása és működtetése szervezeti szinten megkönnyíti a továbbképzési programokba való belépést, használatával elkerülhetővé válik a felesleges ismétlés, a már megszerzett ismeretek újraoktatása.

A projekt során kidolgozásra kerülő  keretrendszer célja, hogy egyszerre láthatóvá tegye és értékelje az egyén ismereteinek és képességeinek teljes körét, függetlenül attól, hogy azt az egyén hol szerezte meg. Fontos célja, hogy egy egységes mérőeszköz segítségével a szervezet számára mérhetővé és értékelhetővé tegye az informális és non-formális tanulási eredményeket. Módszertani eszköztárát tekintve a portfólión alapuló értékelési módszer a legalkalmasabb az individualizált egyéni utak dokumentálására és bemutatására. A felépítését meghatározó egységes szerkezet és értékelési eljárás ugyanakkor lehetőséget biztosít az egyéni teljesítmények szervezeti szintű mérésére és értékelésre.

A projekt lassan félidőnél jár, elkészült már egy módszertani tudástár, amelyik érdekes módszereket tartalmaz elsősorban a szakképzésben dolgozó oktatók számára, amelyek segítségével tudásukat, tapasztalataikat kollégáikkal megoszthatják. A június elején megrendezésre kerülő aktuális projekt meetingen pedig többek között a magyar csapat által elkészített munkaanyag kerül megvitatásra az informális, non formális tanulási eredmények mérésére szolgáló elektronikus portfólió tartalmi és technikai koncepciója.

Horváti Éva, Hoffmann Orsolya

 

Kodolányi János Egyetem

Kodolányi János Egyetem
Cím: 5900 Orosháza, Gyopárosi út 3/f.
Kodolányi János Egyetem
Cím: 1139 Budapest, Frangepán utca 50-56.
Telefon: (1) 238 9327

Kodolányi János Egyetem
Cím: 8000 Székesfehérvár, Fürdő utca 1.
Telefon: (22) 543-400
Impresszum | Szerzői jogok | Etikai kódex | Médiaajánlat