Galántai Boglárka hosszútávra tervez

Cikk dátuma 2014. június. 16. | Mozaik
Galántai Boglárka hosszútávra tervez

Díjnyertes szakdolgozat, kitűzött és magvalósított célok

Gyakran előfordul újságírói munkám során, hogy felkészülök az interjúra, aztán a tervezett forgatókönyv az első percben felborul, és az élet írja a további történéseket. Galántai Boglárka esetében is ez történt: különdíjjal jutalmazott szakdolgozatának részleteiről akartam eredetileg kérdezni, ám ahogyan megérkezett, már tudtam, hogy másként lesz. 

Végzős turizmus szakos hallgatónak gondoltam, lévén a Magyar Turizmus Zrt. különdíját kapta meg. Kiderült, már diplomás szakemberként dolgozik egy fővárosi szállodában, a tavaszi szakdolgozat pályázaton mindig az előző évi munkákat értékelik. Dr. Rátz Tamara tanszékvezető olyan jónak tartotta tavaly végzett tanítványa dolgozatát, hogy benevezte a pályázatra. Boglárka csak az eredményhirdetésre történő meghíváskor értesült a sikerről. Ezen is elgondolkodtam, mert messzire vezet az ilyenfajta tanári hozzáállás. Az igazi tanár tudást ad, emberségre tanít, és ha teheti, egyengeti a tanítvány útját. Akár az egykori tanítványét is, aki ezt a példát viszi magával útravalóként az elkövetkezendő évtizedekre.

Galántai Boglárka díjnyertes dolgozatának címe - Modernizáció és autentikusság, avagy az ökoturizmus és a dinamikus interpretációs eszköztár összeegyeztethetősége a Hortobágyi Nemzeti Parkban – jelzi, hogy céltudatosan építkezik választott pályáján.

„A Hortobágyi Nemzeti Parkban töltöttem a szakmai gyakorlatomat, ahol nem csak kiváló szakemberekkel ismerkedhettem meg, hanem rengeteget tanultam. Közel négy hónapig voltam ott, ez az időszak több vonatkozásban is meghatározó marad az életemben. Egyrészt ekkor éltem először külön a családomtól, másfelől szakmai szempontból mélyvízbe kerültem. Természetes volt számomra, hogy az ott szerzett tapasztalataimat felhasználom a szakdolgozatomban, Dr. Kiss Róbert tanár úr pedig konzulensként támogatott ebben.” mondta el Boglárka.

A ragyogó fiatal lány olyan lelkesedéssel beszél szakmájáról, hogy biztosra veszem a későbbi sikereket, a szakmai karriert. Miközben terveit sorolja, már látom magam előtt, amikor a Sikeres kodolányisok interjúkötet-sorozat következő kötetéhez vele is elkészíthetem a másoknak is példaként szolgáló beszélgetést. Mindig is erre a pályára készült, nem is jelentkezett máshova annak idején, csak a Kodolányi főiskola turizmus képzésére. Azt mondja, gyermekkorában szüleivel rengeteget utaztak, talán ez is motiválta később a pályaválasztás idején. A szülők arra is gondot fordítottak, hogy a családban nevelkedő két kislány először szülőföldjével, a hazai turisztikai látványosságokkal ismerkedjen meg, ezután következtek a külföldi utak. Az utazások, a turizmus úgy beépült gyermekkori életébe, hogy kézenfekvő volt számára: felnőttként csakis ezzel szeretne foglalkozni. Mivel a reáltantárgyak nem tartoztak a középiskolában Boglárka barátai közé, közgazdász édesanyja féltette a turisztikai képzés nehézségeitől, de látva elszántságát, támogatta elképzelését. Szülővárosa, lakóhelye mindössze negyven kilométer a fővárostól, így a középiskolai és a főiskolai éveket Vácról ingázva töltötte. A hatodik kerületi Szinnyei-Merse Pál Gimnáziumban nyolcosztályos képzést követően érettségizett, s ezután  - mint mondja - csodálatos főiskolai évek következtek:

„Jó közösségbe kerültem, kiváló tanáraim voltak a Kodolányin. Nem csak tudásban, hanem emberileg is sokat kaptam a tanáraimtól. Az évfolyamtársaim zöme céltudatosan készült a pályára, tudást akartak szerezni, nagyon komolyan vették a tanulást. Motiváltuk egymást, versenyeztünk, kinek lesz jobb a zárthelyi dolgozata. Turisztikai termékek és vállalkozások szakirányt választottam, ezt már akkor elhatároztam, amikor a KJF-re jelentkeztem. A turisztikai termékfejlesztés, a marketing és a menedzsment érdekel, ilyen irányban szeretném folytatni tanulmányaimat mesterképzésen. Ezen a pályán elengedhetetlen a nyelvtudás, idegen nyelvek ismerete nélkül lehetetlen elhelyezkedni. Én óvodáskoromtól tanulok angolul, tizedik osztályosként tettem le a középfokú nyelvvizsgát, most pedig azt tervezem, hogy külföldre megyek tanulni. A nyelvtudásom tökéletesítése és a szakmai fejlődésem szempontjából egyaránt ezt tartom a legjobb lépésnek. Olyan tapasztalattal, tudással jövök majd haza, amivel nem lesz gond elhelyezkednem a szakmában, és ami megalapozza a szakmai előmenetelemet. A szüleim továbbra is támogatnak mindenben, így biztos háttérrel indulhatok útnak.”

Arra a kérdésemre, hogy milyen tulajdonságok kellenek ehhez a pályához, azt mondja, hogy elsősorban határozottság, hiszen a vendég minimális bizonytalanságot sem érezhet, bíznia kell a szakember tudásában, szakértelmében, segítőkészségében. Precizitásra, elkötelezettségre, empátiára ugyancsak szükség van, hiszen a turizmus, a vendéglátás területén ezek nélkül nemigen lehet boldogulni. Az elkötelezettség vonatkozásában beszélhetünk akár a szakma szeretetéről, mert csak az tudja szívvel-lélekkel végezni a feladatait, aki például nem érzi tehernek, hogy dolgoznia kell, amikor mások pihennek. Ezen a területen az ünnepek is munkanapok, a nyári szabadságok idejét pedig a vendégeknek kell igazán élvezniük. Boglárka  végül leszögezi, legfontosabb a biztos szakmai tudás, amire a főiskolai tanulmányok során tehetnek szert azok a hallgatók, akik komolyan veszik a tanulmányaikat.

Úgy fest, Galántai Boglárka megtalálta a helyét a világban, azt csinálja, amit szeret, az elmúlt évben megszerzett kodolányis diplomával és a mögötte lévő tudással jól startolt a nagybetűs életben.

Virágh Ildikó

Kodolányi János Egyetem

Kodolányi János Egyetem
Cím: 5900 Orosháza, Gyopárosi út 3/f.
Kodolányi János Egyetem
Cím: 1139 Budapest, Frangepán utca 50-56.
Telefon: (1) 238 9327

Kodolányi János Egyetem
Cím: 8000 Székesfehérvár, Fürdő utca 1.
Telefon: (22) 543-400
Impresszum | Szerzői jogok | Etikai kódex | Médiaajánlat